Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Cultural Influences on International Business

Miah, Md Forhad (2025)

 
Avaa tiedosto
Miah_Md Forhad.pdf (406.0Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Miah, Md Forhad
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025073123759
Tiivistelmä
The global business has been expanding rapidly, linking firms in various sections of the globe. However, cross-cultural work is full of challenges. Different people speak, lead and do deals in different ways and therefore companies should learn to accommodate. In this work, the aim is to consider the influence of cultural differences in everyday business and how certain popular ideas can assist in managing these matters.

Information from existing literature, such as books, research papers, and company case studies, is used as a source of data. It explores the ideas from researchers who have studied changes in values and behaviors across different cultures. McDonald’s, IKEA, Coca-Cola, Starbucks, and KFC are good examples of global companies that have changed how they work, advertise, and serve customers to match local habits and cultures.

The findings show that being familiar with local traditions helps build strong relationships and makes teamwork easier. Using cultural tools can support better planning and decision-making in different situations. But these tools should be used carefully, because culture keeps changing.

This study provides useful ideas for companies that want to do better in global markets. Understanding and respecting culture can help avoid problems and lead to better results over time.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste