D&D Invest Ky:n markkinoinnin kehittäminen
Kumpumäki, Sini (2007)
Kumpumäki, Sini
2007
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025080823855
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025080823855
Tiivistelmä
Aloittavan yrityksen on tärkeää markkinoida itseään, jotta potentiaaliset asiakkaat löytävät yrityksen. Opinnäytetyön tehtävänä on kehittää D&D Invest Ky:n markkinointia. Kehittamistehtävä jaetaan kolmeen osatehtävään: 1. markkinointisuunnitelman laatiminen, 2. www-sivujen tuottaminen ja 3. logon ja käyntikorttipohjan suunnitteleminen.
Opinnäytetyö on rajattu käsittämään liiketoiminnan markkinoinnillista suunnittelua johon sisältyy strateginen ja operatiivinen markkinointityö, palveluiden markkinointia ja b to b -markkinointia. Nämä käsitteet ovat keskeisessä asemassa kehitettäessä palveluyrityksen markkinointia. Strateginen markkinointityö koostuu erilaisista analyyseistä, niiden yhdistämisestä ja analyysien pohjalta tehtävistä strategisista ratkaisuista ja tavoitteiden asettamisesta. Operatiivinen markkinointityö puolestaan koostuu kilpailukeinojen käsittelystä. Näitä kilpailukeinoja ovat tuote, hinta, saatavuus ja markkinointiviestintä. Lisäksi tarkastellaan b to b -markkinointia ja palveluiden markkinointia, sillä ne ovat oleellisia osa-alueita palveluyrityksen kannalta.
Kehittämistehtävän tuloksena syntyi markkinoinnin kehittämisohjelma, wwwsivut, logo, käyntikorttipohja sekä asiakirjapohjat. Tehdyt asiakirjapohjat olivat budjetti, hintatarjous sekä sähköpostin pohja. Kaikki asiakirjat ovat yrityksen sähköisessä käytössä.
Opinnäytetyö on rajattu käsittämään liiketoiminnan markkinoinnillista suunnittelua johon sisältyy strateginen ja operatiivinen markkinointityö, palveluiden markkinointia ja b to b -markkinointia. Nämä käsitteet ovat keskeisessä asemassa kehitettäessä palveluyrityksen markkinointia. Strateginen markkinointityö koostuu erilaisista analyyseistä, niiden yhdistämisestä ja analyysien pohjalta tehtävistä strategisista ratkaisuista ja tavoitteiden asettamisesta. Operatiivinen markkinointityö puolestaan koostuu kilpailukeinojen käsittelystä. Näitä kilpailukeinoja ovat tuote, hinta, saatavuus ja markkinointiviestintä. Lisäksi tarkastellaan b to b -markkinointia ja palveluiden markkinointia, sillä ne ovat oleellisia osa-alueita palveluyrityksen kannalta.
Kehittämistehtävän tuloksena syntyi markkinoinnin kehittämisohjelma, wwwsivut, logo, käyntikorttipohja sekä asiakirjapohjat. Tehdyt asiakirjapohjat olivat budjetti, hintatarjous sekä sähköpostin pohja. Kaikki asiakirjat ovat yrityksen sähköisessä käytössä.