Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspalautekyselyn laatiminen palvelumuotoilun keinoin Kajaanin Ankkuritoiminnan tiimille

Arffman, Veera; Koistinen, Kiia (2025)

 
Avaa tiedosto
Arffman_Koistinen.pdf (1.390Mt)
Lataukset: 


Arffman, Veera
Koistinen, Kiia
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025081323903
Tiivistelmä
Toimeksiantajana opinnäytetyölle toimi Oulun poliisilaitos, Eteläinen tutkintayksikkö, Kajaanin poliisiasema. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa Kajaanin Ankkuritoiminnan tiimille asiakaspalautekysely palvelumuotoilun keinoin. Kajaanin Ankkuritoiminnan tiimiin kuuluu Oulun poliisilaitoksen poliisi, Kainuun hyvinvointialueen sosiaaliohjaaja ja psykiatrinen sairaanhoitaja, sekä Kajaanin kaupungin nuorisopalveluiden erityisnuoriso-ohjaaja.

Idea opinnäytetyön aiheelle lähti toimeksiantajan tarpeesta ja toiveesta. Kajaanin Ankkuritoiminnan tiimillä ei ole ollut aikaisemmin käytössä asiakaspalautekyselyä ja myös valtakunnallisella tasolla asiakaspalautekyselyt Ankkuritoiminnasta ovat harvassa. Toimeksiantajamme erityinen toive oli, että asiakaspalautekysely tuottaisi tietoa osallisuuden kokemuksesta, vaikuttavuudesta, kuulluksi tulemisesta sekä siitä, onko asiakkaalla tieto ja ymmärrys, miten asiat etenevät Ankkuritapaamisen jälkeen.

Tavoitteena oli kehittää täysin uudenlainen asiakaspalautekyselyn malli, jota Kajaanin lisäksi voisi hyödyntää valtakunnallisella tasolla. Toteutimme opinnäytetyön toiminnallisena kehittämistyönä, jonka lopputuotos oli sähköisessä muodossa oleva asiakaspalautekyselyrunko Kajaanin Ankkuritoiminnan tiimille. Suunnittelimme kyselyrungot lapsille ja nuorille sekä heidän huoltajillensa. Sekä lapsien ja nuorien että huoltajien kyselyt sisältävät maksimissaan kahdeksan kysymystä. Ankkuritoiminnan tiimin vastuulle jää mallintaa kyselyrunko heidän omille Webropol -tunnuksillensa ja sitä kautta ottaa asiakaspalautekysely käyttöön. Opinnäytetyön keskeisiä käsitteitä ovat ankkuritoiminta, asiakaspalautekysely, moniammatillinen yhteistyö ja palvelumuotoilu.

Opinnäytetyölle on useita jatkotutkimus- ja kehittämismahdollisuuksia. Opinnäytetyön pohjalta voisi tutkia sitä, onko asiakaspalautekyselyn kysymykset ja niiden asettelut toimivat ja riittävät, sekä saavatko Ankkuritiimin toimijat tarvitsemaansa tietoa toiminnan kehittämiseen kyselyn avulla. Olisi myös mielenkiintoista, jos joku kiinnostuisi opinnäytetyössään analysoimaan asiakaspalautekyselyn vastauksia. Toivomme, että opinnäytetyömme herättää mielenkiintoa erilaisiin jatkotutkimus- ja kehittä-misideoihin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste