Asiakaskokemuksen merkitys pikaruokaravintolassa
Repo, Anette (2025)
Repo, Anette
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025090124307
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025090124307
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten asiakaspalvelun laatu vaikuttaa asiakkaiden tyytyväisyyteen, asiakasuskollisuuteen ja ostokäyttäytymiseen piruokaravintoloissa. Tutkimus toteutettiin jakamalla paperiversioisia kyselylomakkeita 50:lle viimeisen kuukauden aikana pikaruokaravintolassa käyneelle asiakkaalle. Kyselylomakkeet jaettiin satunnaisesti Pohjois-Pohjanmaan alueella. Vastauksia kerättiin takaisin 30 täytettyä lomaketta.
Asiakaspalvelun merkitys pikaruokaravintolassa on keskeinen tekijä, joka vaikuttaa asiakkaiden tyytyväisyyteen ja uskollisuuteen. Tehtävänä oli ymmärtää miten asiakaspalvelu vaikuttaa asiakkaiden kokemuksiin ja ravintolan menestykseen. Tavoitteena oli kerätä tietoa asiakkaiden kokemuksista asiakaspalvelusta kyselyn avulla.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että asiakaspalvelukokemuksella on merkittävä vaikutus asiakkaiden tyytyväisyyteen, uskollisuuteen ja ravintolan taloudelliseen menestykseen. Ystävällinen ja nopea palvelu olivat asiakkaille tärkeitä. Asiakaspalvelun parantaminen lisäsi asiakastyytyväisyyttä.
Asiakaspalvelukokemus on ratkaisevan tärkeä tekijä pikaruokaravintoloiden menestyksessä. Panostamalla hyvään asiakaspalveluun pikaruokaravintolat voivat parantaa asiakastyytyväisyyttä, luoda asiakasuskollisuutta ja edistää liiketoiminnan kasvua.
Asiakaspalvelun merkitys pikaruokaravintolassa on keskeinen tekijä, joka vaikuttaa asiakkaiden tyytyväisyyteen ja uskollisuuteen. Tehtävänä oli ymmärtää miten asiakaspalvelu vaikuttaa asiakkaiden kokemuksiin ja ravintolan menestykseen. Tavoitteena oli kerätä tietoa asiakkaiden kokemuksista asiakaspalvelusta kyselyn avulla.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että asiakaspalvelukokemuksella on merkittävä vaikutus asiakkaiden tyytyväisyyteen, uskollisuuteen ja ravintolan taloudelliseen menestykseen. Ystävällinen ja nopea palvelu olivat asiakkaille tärkeitä. Asiakaspalvelun parantaminen lisäsi asiakastyytyväisyyttä.
Asiakaspalvelukokemus on ratkaisevan tärkeä tekijä pikaruokaravintoloiden menestyksessä. Panostamalla hyvään asiakaspalveluun pikaruokaravintolat voivat parantaa asiakastyytyväisyyttä, luoda asiakasuskollisuutta ja edistää liiketoiminnan kasvua.