Tulevaisuuden kestävä tuotteistaminen
Editoija
Hakanen, Laura
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
2025
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-344-623-6
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-344-623-6
Tiivistelmä
Tulevaisuuden kestävä tuotteistaminen -julkaisun tavoitteena on tarjota tuoreita näkökulmia ja konkreettisia työkaluja pk-yritysten kehittämiseen, erityisesti palvelujen tuotteistamisen ja innovoinnin tueksi. Kohderyhmänä ovat kehittämis- ja innovaatiotoiminnan asiantuntijat sekä erityisesti pk-yritykset, jotka etsivät kestäviä, asiakaslähtöisiä ja uudistumista tukevia toimintatapoja.
Julkaisu koostuu viidestä yhteiskirjoitetusta artikkelista, jotka tarkastelevat tuotteistamista monipuolisesti palvelumuotoilun, kestävän kehityksen, luovuuden ja aineettomien oikeuksien näkökulmista. Artikkelit tarjoavat käytännön esimerkkejä, ideoita ja työkaluja, joita voi hyödyntää niin kehittämistyössä kuin liiketoiminnan uudistamisessakin. Kaikkia tekstejä yhdistää ihmislähtöinen, tulevaisuuteen suuntaava ja
käytännönläheinen ote.
Yhdessä artikkelit osoittavat, että tuotteistaminen voi toimia tehokkaana ja monipuolisena strategisena välineenä pk-yritysten kehittämisessä. Ne kannustavat tarttumaan kehittämiseen pienin askelin ja vahvistavat ymmärrystä siitä, kuinka asiakasymmärrys, luovuus, muotoiluajattelu ja kestävyys voivat rakentaa kilpailuetua.
Julkaisu koostuu viidestä yhteiskirjoitetusta artikkelista, jotka tarkastelevat tuotteistamista monipuolisesti palvelumuotoilun, kestävän kehityksen, luovuuden ja aineettomien oikeuksien näkökulmista. Artikkelit tarjoavat käytännön esimerkkejä, ideoita ja työkaluja, joita voi hyödyntää niin kehittämistyössä kuin liiketoiminnan uudistamisessakin. Kaikkia tekstejä yhdistää ihmislähtöinen, tulevaisuuteen suuntaava ja
käytännönläheinen ote.
Yhdessä artikkelit osoittavat, että tuotteistaminen voi toimia tehokkaana ja monipuolisena strategisena välineenä pk-yritysten kehittämisessä. Ne kannustavat tarttumaan kehittämiseen pienin askelin ja vahvistavat ymmärrystä siitä, kuinka asiakasymmärrys, luovuus, muotoiluajattelu ja kestävyys voivat rakentaa kilpailuetua.
