Asiakastyytyväisyys yrityspalvelupisteessä : case Kaustisen seutukunnan yrityspalvelupiste
Aho, Evgenia (2006)
Aho, Evgenia
2006
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025102426385
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025102426385
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Kaustisen seutukunnan yrityspalvelupiste. Työn tavoitteena oli suorittaa asiakastyytyväisyystutkimus yrityspalvelupisteen asiakkaille. Yrityspalvelupisteen toiminta on melko uusi asia yrittäjille Kaustisen seutukunnalla. Ennen sitä yrittäjien neuvontaa hoitivat elinkeinoasiamiehet. Asiakastyytyväisyystutkimuksen avulla haluttiin määrittää nykyisen palvelun hyödyllisyyttä ja tarpeellisuutta seudullisille yrittäjille. Lisäksi tutkimuksen avulla selvitettiin lähteet, joista yrittäjät saivat tietoa yrityspalvelupisteen tarjoamista palveluista. Opinnäytetyön teoriaosassa käsitellään palveluja ja niiden laatua, sekä asiakassuhteiden hallintaa. Julkisia palveluja ja niiden laatua esitellään myös lyhyesti.
Asiakastyytyväisyystutkimus tehtiin maaliskuussa 2006 kirjekyselynä, jolloin otos oli 300 yritystä. Tuloksista selvisi, että seutukunnan yrittäjät pitivät yrityspalvelupistettä hyödyllisenä ja tarpeellisena. Kehitysehdotuksista yleisimmät olivat palvelutarjonnan selkeyttäminen, tiedottamisen lisääminen sekä enemmän henkilökohtaisuutta ja suhteiden jälkihoitoa.
Asiakastyytyväisyystutkimus tehtiin maaliskuussa 2006 kirjekyselynä, jolloin otos oli 300 yritystä. Tuloksista selvisi, että seutukunnan yrittäjät pitivät yrityspalvelupistettä hyödyllisenä ja tarpeellisena. Kehitysehdotuksista yleisimmät olivat palvelutarjonnan selkeyttäminen, tiedottamisen lisääminen sekä enemmän henkilökohtaisuutta ja suhteiden jälkihoitoa.