Lisämyynnin kehittäminen : Mikä motivoi virkailijoita panostamaan lisämyyntiin?
Virta, Julius (2025)
Virta, Julius
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025103026778
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025103026778
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli ymmärtää, mikä motivoi autovuokraamon X virkailijoita panostamaan lisämyyntiin. Työn tarkoituksena oli antaa toimeksiantajayritykselle tietoa siitä, mitkä asiat saavat ylläpitämään sekä kohottamaan virkailijoiden työmotivaatiota lisämyynnin tekemisessä. Työn teoreettinen viitekehys koostuu myynnin, lisämyynnin, työmotivaation ja palkitsemisen käsitteistä.
Työn tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselylomaketta, joka lähetettiin tutkimukseen osallistuville virkailijoille. Tutkimuksen tulokset kirjattiin liitteeseen, jota ei julkaista. Tutkimuksessa tarkasteltiin palkitsemisen, koulutuksen ja esihenkilön antaman palautteen merkitystä lisämyynnin tekemisessä. Kyselylomake sisälsi monivalintakysymyksiä sekä vapaasti vastattavia kysymyksiä. Tutkimuksen kyselylomake liitettiin salassa pidettävään liitteeseen.
Työn tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena ja tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselylomaketta, joka lähetettiin tutkimukseen osallistuville virkailijoille. Tutkimuksen tulokset kirjattiin liitteeseen, jota ei julkaista. Tutkimuksessa tarkasteltiin palkitsemisen, koulutuksen ja esihenkilön antaman palautteen merkitystä lisämyynnin tekemisessä. Kyselylomake sisälsi monivalintakysymyksiä sekä vapaasti vastattavia kysymyksiä. Tutkimuksen kyselylomake liitettiin salassa pidettävään liitteeseen.