Laaksojen Sorkkahoito Oy:n markkinoinnin kehittämissuunnitelma
Raappana, Johanna (2025)
Raappana, Johanna
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025110727344
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025110727344
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia markkinoinnin kehittämissuunnitelma Laaksojen Sorkkahoito Oy:lle ja se toteutettiin toiminnallisena tuotoksena. Opinnäytetyön teoriaosuus on jaettu neljään osaan, joista ensimmäisessä käsiteltiin yleisesti markkinointia ja sen toimintamuotoja. Toisessa osassa käsiteltiin erilaisia markkinointikanavia ja markkinointiviestintää. Markkinoinnin suunnitteluprosessia ja suunnittelun merkitystä käsiteltiin kolmannessa osassa. Neljännessä osassa puolestaan käsiteltiin markkinoinnin suunnittelussa käytettäviä erilaisia analyyseja.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osiossa pohdittiin SWOT-analyysin mukaisesti yrityksen sisäisiä vahvuuksia ja heikkouksia sekä ulkoisia mahdollisuuksia ja uhkia. Lisäksi yritykselle tehtiin markkinoinnin vuosikello, jonka mukaan markkinointia on helpompaa ja selkeämpää toteuttaa tulevaisuudessa. Sekä SWOT-analyysin että markkinoinnin vuosikellon tarkoituksena oli saada selkiytettyä yrityksen markkinointia.
Lopuksi tehtiin johtopäätökset markkinoinnin kehittämissuunnitelmasta ja omaa pohdintaa opinnäytetyöhön liittyen.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osiossa pohdittiin SWOT-analyysin mukaisesti yrityksen sisäisiä vahvuuksia ja heikkouksia sekä ulkoisia mahdollisuuksia ja uhkia. Lisäksi yritykselle tehtiin markkinoinnin vuosikello, jonka mukaan markkinointia on helpompaa ja selkeämpää toteuttaa tulevaisuudessa. Sekä SWOT-analyysin että markkinoinnin vuosikellon tarkoituksena oli saada selkiytettyä yrityksen markkinointia.
Lopuksi tehtiin johtopäätökset markkinoinnin kehittämissuunnitelmasta ja omaa pohdintaa opinnäytetyöhön liittyen.