Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakasarvon luominen Instagramissa : case suomalaiset vaatebrändit

Jokela, Antonia (2025)

 
Avaa tiedosto
Jokela_Antonia.pdf (783.0Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Jokela, Antonia
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025110827397
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, miten suomalaiset vaatebrändit Billebeino ja Marimekko tuottavat asiakasarvoa Instagramissa.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostuu asiakasarvosta ja sen tuottamisesta Instagramissa. Teoriassa käsitellään asiakasarvon mallintamista, arvolupausta ja arvonluontia sekä asiakaskokemusta ja brändiarvoa. Lisäksi tarkastellaan Instagram-sovellusta ja siihen liittyviä teemoja, joita ovat visuaalisuus, vuorovaikutus, ominaisuudet sekä kaupalliset toiminnot. Asiakasarvon teoreettinen perusta ja käsitteet yhdistyvät Instagramin tarjoamiin ominaisuuksiin arvon tuottamisessa.

Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, käyttäen kyselyhaastatteluja. Kyselyt toteutettiin syys-lokakuussa 2025, viidelle haastateltavalle, joille esiteltiin valikoituja Instagram-julkaisuja. Tutkimustuloksien avulla saatiin selville, että brändit tuottavat asiakasarvoa erityisesti yhteisöllisyyden, visuaalisuuden ja tunteiden kautta. Lisäksi tulosten perusteella voidaan todeta, että Instagram toimii tehokkaana alustana asiakasarvon rakentamisessa, sillä se luo brändeille mahdollisuuden viestiä arvoistaan ja täten vahvistaa asiakassuhteita.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste