Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus Kokkolan Power myymälälle : asiakastyytyväisyys kilpailuetuna Kokkolassa.

Lemponen, Linda-Maria; Koivumäki, Iina (2025)

 
Avaa tiedosto
Lemponen_Koivumaki.pdf (829.9Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Lemponen, Linda-Maria
Koivumäki, Iina
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025111327892
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Kokkolan Powerin asiakastyytyväisyyttä sekä elektroniikka-alan kilpailuetua Kokkolassa. Tutkimuksella haluttiin selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä asiakaspalveluun, myymälän yleisilmeeseen, valikoimaan ja erilaisiin palveluihin sekä syitä siihen, miksi asiakkaat valitsevat Powerin muiden elektroniikkaliikkeiden sijaan. Tutkimuksen toimeksiantajana toimi Kokkolan Power-myymälä.

Opinnäytetyön teoreettisessa osassa käsitellään kaupan alaa, Powerin konseptia, asiakastyytyväisyyttä sekä asiakaskokemusta. Teoreettisessa osassa tutkitaan myös asiakastyytyväisyyttä osana kilpailuetua sekä tärkeimpiä kilpailuedun ja asiakasuskollisuuden tekijöitä.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta sekä kvalitatiivista eli laadullista tutkimusta. Tutkimusaineistoa kerättiin sekä kyselylomakkeella että haastattelemalla asiakkaita. Tutkimus sisälsi kyselylomakkeen ja haastattelukysymysten laatimisen, kyselyn ja haastattelujen toteuttamisen sekä vastausten analysoimisen. Kokkolan Powerin asiakkailla oli mahdollisuus vastata kyselyyn kahden viikon ajan Powerin myymälässä. Vastauksia tutkimukseen saatiin yhteensä 77.

Tämän tutkimuksen avulla saatiin arvokasta ja laadukasta tietoa asiakastyytyväisyyden tasosta. Tuloksista ilmeni, että asiakastyytyväisyys on hyvällä tasolla. Asiakkaat olivat eniten tyytyväisiä asiakaspalvelun laatuun, tuotteisiin ja myymälän sijaintiin. Avoimissa palautteissa saatiin myös hyviä kehittämisehdotuksia myymälälle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste