Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointitutkimus VM-Carpet Oy:lle

Kalliokoski, Tiina (2006)

 
Avaa tiedosto
Kalliokoski_Tiina.pdf (3.211Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kalliokoski, Tiina
2006
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025111428018
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutkii VM-Carpet Oy:n asiakastyytyväisyyttä ja yrityskuvaa. Markkinointitutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia kokemuksia ja mielikuvia asiakkailla oli VM-Carpetin tuotteista, hinnoista, palvelusta ja yrityksen yleiskuvas­ta. Tutkimuksen tavoitteena oli myös selvittää, miten asiakkaat kokivat VM-Carpetin aseman kilpailijoihin nähden, ja ketkä olivat asiakkaiden mielestä heidän kilpailijoitaan. Lisäksi tutkimuksen tavoitteena oli saada tietoa asiakkaiden arvioista mattojen myynnin tulevaisuuden kehityksestä. Tutkimus toteutettiin kvan­titatiivisena kirjekyselynä ja web-kyselynä. Kyselyt lähetettiin kaikille Suomen asi­akkaille ja ruotsalaisista asiakkaista valitulle näytteelle. Opinnäytetyön tarkoitukse­na oli antaa VM-Carpetille reaaliaikaista tietoa asiakkaiden mielipiteistä palvelun, yrityskuvan, myynnin ja markkinaosuuden parantamiseksi.

Teoriaosuus perustuu mattoteollisuuden tilastotietoihin, markkinointia ja markki­nointitutkimusta käsittelevään kirjallisuuteen, WWW-dokumentteihin ja haastatte­luun. Teoriaosuus on laadittu siten, että se tukee mahdollisimman hyvin empiiri­sessä osassa käsiteltäviä asioita.

Empiirinen osuus koostuu kyselytutkimuksen vastausten analysoinnista, joka on toteutettu tekstin, kuvioiden ja taulukoiden avulla. Suomalaisten ja ruotsalaisten asiakkaiden tutkimustulokset käsiteltiin osin yhdessä ja osin erikseen. Erikseen käsiteltiin tutkimustulokset, joita kysyttiin eri tavalla sekä osiot, joissa vastaukset poikkesivat toisistaan.

Tutkimustulokset osoittivat, että VM-Carpet on menestyvä ja kasvava yritys. Kyse­lyn tulokset antoivat varmuutta yrityksen toiminnasta ja suuntaa kehittämiskohteis­ta. Kyselystä saatiin myös tietoa, joka tuki VM-Carpetin omaa käsitystä asioista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste