Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kosmetiikkabrändin vastuullisuusviestintä: Case TAIKA

Halme, Iiris (2025)

 
Avaa tiedosto
Halme_Iiris.pdf (1.659Mt)
Lataukset: 

Avoin saatavuus / Open access / Öppen tillgång
Halme, Iiris
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112129057
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa kysely vastuullisuudesta kiinnostuneille kosmetiikan kuluttajille sekä tehdä lopputuotoksena vastuullisuussivuston asiasisältö. Tavoitteena oli suunnitella asiakaslähtöistä kosmetiikan vastuullisuusviestintää ja antaa toimeksiantajalle markkinoinnillista tietoa kohderyhmästä.

Toimeksiantajana oli Oy Transmeri Ab ja lopputuotos tuotettiin TAIKA-brändille. Opinnäytetyön menetelmänä käytettiin kyselyä, jota analysoitiin pääosin määrällisillä menetelmillä. Kyselyllä selvitettiin, mitkä kosmetiikan vastuullisuustekijät ovat kohderyhmän mielestä kaikista kiinnostavimpia. Teoria käsitteli vastuullisuusviestintää, vastuullisuuteen liittyvää lainsäädäntöä ja kosmetiikkatuotteiden vastuullisuustekijöitä. Vastuullisuussivuston asiasisällön toteutus perustui teorian soveltamiseen ja kyselyn tuloksiin.

Kyselyn keskeisimmät tulokset osoittivat, että vastuullisuudesta kiinnostuneet kosmetiikan kuluttajat olivat kiinnostuneimpia raaka-aineiden vastuullisuustekijöistä, sosiaalisen vastuun tekijöistä sekä hiili- ja vesijalanjäljistä. Kyseisistä vastuullisuustekijöistä toivottiin avoimempaa viestintää. Tuloksien perusteella todettiin, että viestinnässä kannattaa hyödyntää selkeitä mittareita ja todisteita. Lisäksi huomattiin tarve yleiselle vastuullisuusviestinnälle. Samasta aiheesta ei löytynyt aikaisempia tutkimuksia, joten tulokset toivat uutta tietoa. Kiinnostavimpia kosmetiikan vastuullisuustekijöitä voisi jatkotutkia tarkemmin niiden markkinoinnillisen vaikuttavuuden kannalta. Voisi myös selvittää vastuullisuusviestinnän roolia ja vaikutuksia niiden kosmetiikan kuluttajien keskuudessa, jotka eivät erityisesti ole kiinnostuneita vastuullisuudesta. Työ tuotti ensisijaisesti hyötyä toimeksiantajalle, lisäksi kyselyn tulokset tuottivat yleisesti hyödynnettävää tietoa alalle Suomessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste