AR-käyntikortin toteuttaminen
Jakku, Oona (2025)
Jakku, Oona
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112830757
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025112830757
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli tutkia, mitä on täydennetty todellisuus (AR) ja miten sitä voidaan hyödyntää yrityksen markkinoinnissa käyntikortin muodossa. Toimeksiantajana oli taiteilijoiden tilitoimisto Kulttuurin tilitys ja välitys Oy.
Työssä avataan, mitä AR-käyntikortin tekeminen vaatii kokonaisuudessa. Eri työkaluja ja tekotapoja vertailtiin ja valittiin niistä sopivin tapa toimeksiantajan toiveiden mukaisesti. Käyntikortti tehtiin ideasta valmiiseen muotoon ja julkaistiin 8th Walliin. Käyntikorttiin valmistettiin käyntikortin kuva, 3D-malli ja animaatiot 3D-mallille.
Lopputuloksena oli interaktiivinen käyntikortti, joka oli yrityksen brändin mukainen. Jatkossa tekotapaa voidaan hyödyntää, vaikka tilitoimiston asiakasyritysten markkinoinnissa tai jatkaa käyntikortin tarinaa uusilla AR-tehosteilla.
Työssä avataan, mitä AR-käyntikortin tekeminen vaatii kokonaisuudessa. Eri työkaluja ja tekotapoja vertailtiin ja valittiin niistä sopivin tapa toimeksiantajan toiveiden mukaisesti. Käyntikortti tehtiin ideasta valmiiseen muotoon ja julkaistiin 8th Walliin. Käyntikorttiin valmistettiin käyntikortin kuva, 3D-malli ja animaatiot 3D-mallille.
Lopputuloksena oli interaktiivinen käyntikortti, joka oli yrityksen brändin mukainen. Jatkossa tekotapaa voidaan hyödyntää, vaikka tilitoimiston asiakasyritysten markkinoinnissa tai jatkaa käyntikortin tarinaa uusilla AR-tehosteilla.
