Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Pesulatuotteiden hyllytyspalvelun kehittäminen : case: Päijät-Hämeen Tekstiilihuolto Oy

Liukkonen, Tomi (2015)

 
Avaa tiedosto
Liukkonen_Tomi.pdf (965.1Kt)
Lataukset: 


Liukkonen, Tomi
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505025685
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee pesulatekstiilien hyllytyspalvelun kehittämistä. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää pesulan tuottamaa tekstiilihuoltopalvelua palvelemaan sekä asiakkaan että palveluntarjoavan yrityksen tarpeita. Aloite opinnäytetyön toteuttamiseksi tuli Päijät-Hämeen Tekstiilihuolto Oy:n tarpeesta luoda yhdenmukainen malli tekstiilien hyllytyspalvelun toteuttamiseksi.
Opinnäytetyön teoriaosa jakautuu kahteen päälukuun. Ensimmäinen pääluku käsittelee palveluiden kehittämistä sekä asiakkaan ja yrityksen välistä vuorovaikutusta. Toinen pääluku käsittelee varastointia ja erilaisia varaston ohjaamisen malleja.
Tutkimuksen empiriaosuus tehtiin yhdistellen kvalitatiivista eli laadullista tutkimusta ja kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta. Kvalitatiivinen aineisto kerättiin haastattelemalla hyllyttäjää, pesulan hyllytyspalvelusta vastaavaa työnjohtajaa ja pesulan toimitusjohtajaa, sekä hyllytystoimintaa havainnoimalla. Havainnointi näytti toiminnasta keskeiset toimintatavat ja vakiintuneet käytännöt hyllytyskohteissa. Kvantitatiivinen aineisto kerättiin pesulan tietojärjestelmästä saadun kulutusraportin ja inventoinnin analyysin pohjalta. Empiriaosuus toteutettiin vuoden 2014 lopussa.
Tulosten perusteella voidaan kehittää hyllytyspalvelua taloudellisesti ja palvelullisesti tehokkaammaksi kokonaisuudeksi, jonka ansiosta molemmat osapuolet voivat hyötyä. Tutkimuksen perusteella esitettiin pesulan hallinnoiman varaston käyttöönottamista ja vuorovaikutuksen kehittämistä asiakkaan tarpeiden ymmärtämiseksi. Varaston määrää ohjaa varmuuskerroin todellisen tarpeen ja asiakkaan toiveiden pohjalta. Pesulan hallinnoima varastointi vähentää tarpeetonta varastointia ja parantaa varaston kykyä vastata vaihtelevaan kysyntään. Vuorovaikutuksen lisääminen edesauttaa pesulan ja asiakkaan varastoinnille asettamien tavoitteiden ymmärtämistä ja mahdollistaa resurssien keskittämisen kummankin osapuolen ydinosaamiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste