Markkinointistrategia Markkinointi Hurmaa Oy:lle
Loikkanen, Emmi (2025)
Loikkanen, Emmi
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120332014
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025120332014
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia markkinointistrategia Markkinointi Hurmaa Oy:lle, mikä tukee myynnin kasvattamista, brändin tunnettuuden vahvistamista sekä kilpailijoista erottautumista.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, mikä mahdollisti suunnitelmallisen etenemisen ja selkeän tuotoksen rakentamisen.
Strategian laatiminen perustui toimeksiantajan yritysesittelyyn, prosessin aikana käytyihin keskusteluihin sekä kattavaan analyysivaiheeseen. Analyysien tulokset muodostivat perustan toimenpide-ehdotuksille ja strategisille valinnoille. Lopputuloksena muodostui konkreettinen markkinointistrategia, joka sisältää yrityksen resursseihin soveltuvia toimenpiteitä ja mittarin strategian vaikuttavuuden seurantaan.
Strategia vastaa yrityksen tavoitteita. Toimeksiantaja koki tuotoksen hyödylliseksi ja aikoo hyödyntää strategiaa osana markkinoinnin jatkuvaa suunnittelua. Jatkossa yritys voi ottaa käyttöönsä vaihtoehtoisen mittarin seurantaa varten.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, mikä mahdollisti suunnitelmallisen etenemisen ja selkeän tuotoksen rakentamisen.
Strategian laatiminen perustui toimeksiantajan yritysesittelyyn, prosessin aikana käytyihin keskusteluihin sekä kattavaan analyysivaiheeseen. Analyysien tulokset muodostivat perustan toimenpide-ehdotuksille ja strategisille valinnoille. Lopputuloksena muodostui konkreettinen markkinointistrategia, joka sisältää yrityksen resursseihin soveltuvia toimenpiteitä ja mittarin strategian vaikuttavuuden seurantaan.
Strategia vastaa yrityksen tavoitteita. Toimeksiantaja koki tuotoksen hyödylliseksi ja aikoo hyödyntää strategiaa osana markkinoinnin jatkuvaa suunnittelua. Jatkossa yritys voi ottaa käyttöönsä vaihtoehtoisen mittarin seurantaa varten.
