Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kansainvälisen nuorisobrändin luominen YouTubessa case Dudesons

Virolainen, Jatta (2015)

 
Avaa tiedosto
Virolainen_Jatta.pdf (938.2Kt)
Lataukset: 


Virolainen, Jatta
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505066263
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää, miten videopalvelu YouTubessa voidaan menestyä. Lisäksi tutkittiin, mitkä tekijät vaikuttavat menestykseen ja sen ylläpitämiseen. Työn aihe on ra-jattu Duudsoneiden kansainvälisesti tunnettuun nuorisbrändiin Dudesonseihin, joiden YouTube-kanava on saavuttanut yli miljoona tilaajaa ja näin se on yksi seuratuimmista suomalaisista YouTube-kanavista. Opinnäytetyön tavoite oli kerätä tietoa Duudsoneiden toiminnasta YouTu-bessa sekä luoda yleispätevät ohjeet, jotka auttavat YouTubessa menestymiseen.

Työn teoriaosuus kattaa tutkimukseen liittyvät tekijät, joita ovat Duudsonit, YouTube ja nuoriso 2010-luvulla. Teoriaosuudessa lähteinä on käytetty sekä kirjallisia että verkkojulkaisuja. Opin-näytetyö on tehty laadullisena tutkimuksena ja metodina on käytetty teemahaastatteluita. Haas-tateltaviksi valittiin henkilöitä Duudsoneista ja heidän lähipiiristään. Osa henkilöistä on julkisuu-dessa tunnettuja, ja siksi heidän nimiään ei mainita tutkimuksessa.

Tutkimuksessa selvisi, että YouTubessa on paljon mahdollisuuksia tehdä menestyvää liiketoi-mintaa, mikäli asioita tehdään oikein. Tutkimuksen pohjalta pystyttiin tekemään yleiset ohjeet YouTubessa toimimiseen ja kanavan tilaajamäärän kasvun saavuttamiseen, joka mahdollistaa menestystä liiketoiminnassa. Näitä ohjeita voivat hyödyntää kaikki yritykset, jotka haluavat me-nestyä YouTubessa. Duudsoneiden YouTube-kanavan kasvun osalta on tärkeää selvittää ja selventää, mitä kanava haluaa tehdä ja kenelle suunnata materiaalinsa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste