Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Verkkokauppa Venäjällä yrityksen ja asiakkaan näkökulmasta

Borovikova, Anastasia (2015)

 
Avaa tiedosto
anastasia_borovikova.pdf (1.381Mt)
Lataukset: 


Borovikova, Anastasia
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505076698
Tiivistelmä
Venäjän verkkokauppamarkkinoiden kehityksen myötä opinnäytetyön aihe on ajankohtainen. Tämä opinnäytetyö käsittelee verkkokauppaa Venäjällä asiakkaan ja yrityksen näkökulmasta. Opinnäytetyön tarkoitus on selvittää, mitä suomalaisen yrityksen on otettava huomioon verkkokaupankäynnin suunnittelussa ja toteutuksessa Venäjällä, jotta saadaan venäläisiä kuluttajia kiinnostumaan yrityksen tuotteista ja palveluista.

Tämän tutkimuksen toimeksiantaja on liikkeenjohdon ja markkinoinnin konsulttitoimisto Markinvest Oy. Markinvest Oy:n tavoitteena on edistää suomalaisten yritysten liiketoimintaa ulkomailla, auttamalla heitä löytämään menestyvän toimintakonseptin.

Opinnäytetyön teoreettinen osio on jaettu kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa käsitellään Internetin käyttöä Venäjällä, venäläisten asiakkaiden käyttäytymistä verkkokaupoissa ja verkkokaupan markkinoiden kehitystä Venäjällä. Toinen osa käsittelee asiakaslähtöistä verkkokauppaa.

Teoreettisen osan jälkeen on empiirinen osio. Empiirisessä osiossa käydään läpi tutkimusta, jossa käytetään laadullista eli kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimuksessa tehdään teemahaastattelu, jota varten haastatellaan ZAO Markinvest SPb Pietarin toimipisteen edustajaa. Tutkimustulosten avulla pyritään selvittämään pietarilaisten kuluttajien odotuksia verkkokauppoja kohtaan sekä tutkitaan asioita, joita suomalaisen yrityksen on otettava huomioon lähtiessä Venäjän markkinoille.

Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että venäläisille kuluttajille verkkokaupankäynnissa on tärkeätä venäjän kieli, hyvä asiakaspalvelu, maksutavat ja nopeat toimitusajat. Suomalaisen yrityksen, joka suuntaa Venäjän markkinoille, puolestaan täytyy panostaa hyvään asiakaspalveluun, suunnitella tarkasti yritysstrategiat ja tietää erittäin hyvin Venäjän markkina-alueet.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste