Pankin ja asiakkaan etu
Mononen, Jukka-Pekka (2015)
Mononen, Jukka-Pekka
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505076796
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505076796
Tiivistelmä
Teoriaosuudessa käydään yleisesti läpi pankkipalveluja. Pankkitoiminta siirtyy verkkopalveluun ja mobiilipalvelut kasvavat. Pankin asiakaskunta ikääntyy ja kassapalvelujen käytön tarve vähenee ja muuttuu.
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, mitä palveluja asiakkaalla olisi käyttävissä kassapalvelu-käyntien sijasta. Tutkimuksen tavoitteena on löytää mahdollisia kehittämisideoita Outokummun Osuuspankille. Kassapalvelujen kehittäminen pankkipalveluissa on ajankohtainen Outokummun Osuuspankin ja asiakkaan kokeman edun näkökulmasta.
Tutkimuksessa voidaan todeta, että kassapalvelujen prosessien muuttamiseen liittyvät haasteet ovat erittäin ajankohtaisia pankkialalla. Pankki haluaa tarjota asiakkailleen laadukasta kassa ja neuvontapalvelua tulevaisuudessa.
Tutkimusmenetelmänä toimi kvantitatiivinen tutkimus. Tutkimuksia tehtiin kaksi kassapalvelu-käynteihin ja kolmas tutkimus 47 eri osuuspankin vastauksien pohjalta maksupalvelukäytäntöihin. Tutkimustulokset ovat salaisia.
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, mitä palveluja asiakkaalla olisi käyttävissä kassapalvelu-käyntien sijasta. Tutkimuksen tavoitteena on löytää mahdollisia kehittämisideoita Outokummun Osuuspankille. Kassapalvelujen kehittäminen pankkipalveluissa on ajankohtainen Outokummun Osuuspankin ja asiakkaan kokeman edun näkökulmasta.
Tutkimuksessa voidaan todeta, että kassapalvelujen prosessien muuttamiseen liittyvät haasteet ovat erittäin ajankohtaisia pankkialalla. Pankki haluaa tarjota asiakkailleen laadukasta kassa ja neuvontapalvelua tulevaisuudessa.
Tutkimusmenetelmänä toimi kvantitatiivinen tutkimus. Tutkimuksia tehtiin kaksi kassapalvelu-käynteihin ja kolmas tutkimus 47 eri osuuspankin vastauksien pohjalta maksupalvelukäytäntöihin. Tutkimustulokset ovat salaisia.