Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Saimaan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Golfmatkojen asiakastyytyväisyys ja kehitystoimenpiteet, case: Swingmakers Golf Camp

Timonen, Maiju (2015)

 
Avaa tiedosto
Timonen_Maiju.pdf (930.6Kt)
Lataukset: 


Timonen, Maiju
Saimaan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505087015
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää Swingmakers Golf Campien asiak-kaiden asiakastyytyväisyyttä aiempia matkoja kohtaan ja toiveita tuleville matkoille. Alatavoitteena oli selvittää, mitä matkoilla tulisi olla, jotta myös se golfia pelaamaton puoliso saataisiin lähtemään mukaan. Työn toimeksiantajana toimi Swingmakers Golf Oy, joka on Kaakkois-Suomessa toimiva pieni golftuotteita myyvä ja golfpalveluita tarjoava yritys.

Tutkimus on kvantitatiivinen eli määrällinen. Se toteutettiin Webropol – kyselynä Swingmakers Golf Campien asiakkaille. Kysely oli avoinna viikon verran helmikuussa 2015, se lähetettiin 152 sähköpostiosoitteeseen ja siihen saatiin 33 vastausta. Vastausprosentiksi tuli siis 21,7.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin vapaa-ajan matkailua: valmismatkaa, muuttunutta matkailukenttää, matkan tarkoitusta - golfin pelaamista ulkomailla, psykograafisia matkailijatyyppejä ja itse golfmatkaa. Toinen asiakokonaisuus käsitteli asiakasta: asiakkuuden hallintaa, asiakkuuksia, asiakastyytyväisyyttä, asiakastyytyväisyystutkimusta ja asiakaskokemusta. Lisäksi teoriassa käsiteltiin palvelumuotoilua, jonka avulla matkoja voidaan alkaa kehittää.

Tutkimustuloksista selvisi, että yleinen asiakastyytyväisyys matkoja kohtaan on hyvällä tasolla ja suositteluaste on todella korkea. Kehitettävääkin kuitenkin löytyi. Swingmakersin on kiinnitettävä jatkossa erityistä huomiota tiedottamiseen, lupausten pitämiseen, ja pelaamisen sekä harjoittelun kehittämiseen. Tyypillinen Swingmakers Golf Camp asiakas on 51 - 70 -vuotias kouvolalainen innostunut harrastelija. Hän on osallistunut Golf Campille 1 - 4 kertaa ja on jokseenkin tyytyväinen kokemiinsa matkoihin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste