Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tulevaisuuden asiakaslähtöinen työterveyshuollon palvelu : - palvelumuotoillen asiantuntijaorganisaatioille

Heiskanen, Hanna (2015)

 
Avaa tiedosto
Heiskanen_Hanna.pdf (2.111Mt)
Lataukset: 


Heiskanen, Hanna
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505158351
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksellisen kehittämishankkeen aiheena oli tulevaisuuden asiakaslähtöisen työterveyshuollon palvelukonseptin muotoilu palvelumuotoilun keinoin. Kehittämishankkeen tarkoituksena oli ymmärtää työterveyshuollon asiakasorganisaatioiden työterveyshuoltopalveluiden tarve tulevaisuudessa ja kehittää työterveyshuollon palveluita asiakaslähtöisesti. Tulevaisuutta ennakoitiin kehittämishankkeessa noin viiden vuoden päähän eli noin vuoteen 2020.
Kehittämishanke toteutettiin palvelumuotoiluprosessin mukaisesti. Palvelumuotoiluprosessin tutkimusvaiheessa käytettiin tulevaisuuden ennakoinnissa kaksivaiheista Delfoi - kyselyä. Kyselyyn vastasivat valitut panelistit, jotka olivat asiantuntija-organisaatioiden toimitusjohtajia, henkilöstöjohtajia, henkilöstöpäälliköitä tai muita asiantuntijoita.
Kehittämishankkeen panelistien konsensuksena syntyi näkemys, että asiantuntijaorganisaatioiden tulevaisuuden työterveyshuollon palveluiden tulisi olla asiakas-lähtöisiä, ennakoivia, aktivoivia ja kokonaisvaltaisia. Tulosten mukaan tulevaisuudessa asiantuntijoiden täytyisi olla erinomaisia itsensä johtamisessa. Työterveyshuollon palveluiden tulisi siten vastata asiantuntijoiden itsensä johtamisen haasteeseen. Lisäksi tulosten mukaan tulevaisuudessa asiantuntijaorganisaatiot tarvitsevat henkilöstön johtamista ja esimiestyötä tukevia palveluita. Konsensus syntyi myös asiantuntijaorganisaatioiden henkilöstön johtamisen digitaalisten työkalujen tarpeesta.
Kehittämishankkeessa palvelumuotoilun suunnitteluvaiheessa kohdeorganisaation työterveyshuollon henkilöstöstä koostunut palvelumuotoilutyöryhmä muotoili kehittämishankkeen tuotoksena asiantuntijaorganisaatioille tulevaisuuden asiakaslähtöisen työterveyshuollon palvelun ja sen konseptin. Konsepti kuvattiin Blueprint mallilla ja on kohdeorganisaation liikesalaisuus.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste