Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Marketing Plan for a Mobile Game’s Launch, Case: Oddwings Escape

Fondem, Julius (2015)

 
Avaa tiedosto
Fondem_ Julius.pdf (2.763Mt)
Lataukset: 


Fondem, Julius
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505188711
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Small Giant Games Oy, joka on helsinkiläinen mobiilipelien kehittäjä. Yritys on julkaisemassa ensimmäisen pelinsä nimeltään Oddwings Escape kevään 2015 aikana. Oddwings Escape on mobiilipeli, jossa lennetään erilaisilla otuksilla läpi haastavien tasojen. Opinnäytetyön aihe valikoitui, kun tekijä sai tilaisuuden työskennellä pelin julkaisun markkinoinnin parissa.

Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä markkinointisuunnitelma pelin julkaisua varten ja toteuttaa kyseinen suunnitelma. Työssä kuvataan, mitä asioita pitää ottaa huomioon ja muistaa markkinointi-suunnitelman sekä pelien julkaisujen suhteen. Tämän lisäksi työssä käsitellään erilaisia markkinointistrategioita pelialla ja maksuttomia markkinointikäytäntöjä. Nämä koostavat työn teoriaosuuden.

Case-osiossa esitellään toimeksiantajayritys, heidän pelinsä ja mikä lähtöasetelma oli, kun tekijä liittyi yritykseen. Case-osiossa kuvataan yrityksen markkinointisuunnitelma pelin julkaisuun mobiilialustalle ja sen toteutus. Lopuksi työssä arvioidaan itse prosessi.

Työ oli aikaa vievää, eniten työtä meni teorian tutkimiseen ja yritykselle sopivan markkinointisuunnitelman luomiseen. Kun suunnitelma on kirjoitettu, on toteutus huomattavasti suoraviivaisempaa kuin markkinointisuunnitelman kirjoittaminen.
 
This thesis was commissioned by Small Giant Games Ltd, which is a Helsinki based mobile game development company. Small Giant Games is releasing their first game, Oddwings Escape, during spring 2015. Oddwings Escape is a mobile game where players fly with various creatures through challenging levels. The subject of the thesis was decided when the author got the opportunity to work on the marketing for the launch of the game.

The goal of this thesis was to create a marketing plan for the game’s release and to execute this plan. The thesis describes the matters that should be taken into consideration and remembered for creating a marketing plan and releasing a game. In addition to this, the thesis goes through different marketing strategies and non-paid marketing practices. All of these aspects comprise the thesis theory part.

The Case section of the thesis introduces Small Giant Games, their game and what the initial setting for the project was when the author joined the company. The section describes the company’s marketing plan for the release of their game on a mobile game platform and the execution of the plan. At the end of the section, the author reviews the process of making the marketing plan and executing it.

The thesis was time consuming and most of the work went into research and creating a fitting marketing plan for the company. Once the plan was written, the execution was notably more straightforward to perform.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste