Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Satukaari-toiminnan pilotointi : Toimintaa lapsen osallisuuden ja mielikuvituksen kehittymisen tueksi

Eklund, Riina (2015)

 
Avaa tiedosto
Eklund Riina.pdf (96.82Mt)
Lataukset: 


Eklund, Riina
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505198823
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ

KYMENLAAKSON AMMATTIKORKEAKOULU
Sosiaalialan koulutusohjelma

EKLUND, RIINA Satukaari-toiminnan pilotointi –
Toimintaa lapsen osallisuuden ja mielikuvituksen kehittymisen tueksi
Opinnäytetyö 56 sivua + 21 liitesivua
Työn ohjaaja Lehtori Tuija Suikkanen-Malin
Toimeksiantaja Kouvolan kaupunki/ Varhaiskasvatus
Toukokuu 2015
Avainsanat narratiivisuus, osallisuus, mielikuvitus, luovuus, varhaiskas-vatus, sosiokulttuurinen innostaminen

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kokeilla Satukaari-toimintaa päiväkotiympäristössä ja saada muodostettua Satukaari-toiminnasta käyttökelpoinen toimintamalli. Opinnäytetyön tehtävänä on kuvata pilotoinnin aikana toteutettua toimintaa ja toimin-nasta tehtyjä havaintoja. Opinnäytetyössä pohditaan Satukaari-toiminnan käytettävyyttä ja mahdollisuuksia.

Satukaari-toiminnassa yhdistetään narratiivisia ja lapsen osallisuutta lisääviä piirteitä samaan lapsiryhmän toimintaan. Opinnäytetyö sisältää toteutuneen toiminnan avulla muodostettuja Satukaari-toiminnan toteuttamisen ja ohjaamisen ohjeita.

Toiminnan toteutuksessa lapsen osallisuutta tuetaan antamalla lapsiryhmällä mahdollisuus toimia ryhmän omilla ehdoilla. Aikuisen roolina toiminnassa on tukea ja innostaa lapsia yhteisen tarinan muodostamisessa. Toiminnan aikana tehdyt havainnot osoittavat lasten innostuneen toiminnasta. Havainnot tukevat Satukaari-toiminnan käytettävyyteen uskomista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste