Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kuljetuskustannusten vaikutus Yritys X:n päätöksentekoon

Piira, Saija (2015)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Piira_Saija.pdf (464.4Kt)
Lataukset: 


Piira, Saija
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052610515
Tiivistelmä
Tutkimukseni tarkoituksena on selvittää kuorma-auton ylläpitokustannuksia ja ottaa selvää, onko Yritys X:n järkevää ulkoistaa palvelunsa vai tuottaa palvelut itse. Yritys X omistaa kuorma-auton, mutta uuden ajokorttilakimuutoksen myötä yrityksessä nousi kysymys, kannattaako heidän kouluttaa henkilökuntansa lain vaatimin määräyksin vai hoitaa kuljetuspalvelut paikallisen yhteistyökumppanin kautta. Laskelmissani selvitän erilaisia kuorma-auton ylläpitämiseen liittyviä kustannuksia ja tunnuslukuja. Tutkimukseni on tarkoitus helpottaa yrityksen päätöksentekoa ja parantaa sen tietoisuutta kuorma-auton ylläpitokustannuksista. Tiedot olen kerännyt pääsääntöisesti haastatteluin Yritys X:n henkilökunnalta ja haastattelukysymykset löytyvät liitteenä lopusta.
Yritys X:llä on mahdollista mielestäni saada kuljetuksista kannattavia, jos se keksii keinon, jolla se voisi lisätä kuljetuksia ja laajentaa palveluitaan. Tämä vaatisi kuitenkin lisäpanostuksen ja mahdollisesti myös kuljetuskaluston päivittämistä. Nykyisillä ajokilometreillä Yritys X:n ei mielestäni kannata jatkaa kuljettamista omalla kalustolla vaan ulkoistaa kuljetukset kokonaan.
Perehdyn tutkimukseni ohessa myös yrityksen tarjoamaan asennuspalveluun ja sen hinnoitteluun sekä otan selvää, millaisia tuotepaketteja yritys voisi koota asiakkaille tuotteen Y ympärille. Lisäpalvelut auttavat parantamaan asiakaspalvelua ja lisäävät asiakastyytyväisyyttä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste