Sähköpostimarkkinoinnin vaikutus asiakkaan verkkorahapelaamiseen Case: Raha-automaattiyhdistys
Toikkanen, Samuli (2015)
Toikkanen, Samuli
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505259903
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505259903
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin sähköpostimarkkinoinnin tavoitteiden toteutumista Raha-automaattiyhdistyksessä. Raha-automaattiyhdistys on vuonna 1938 perustettu julkisoikeudellinen yhdistys, jonka tehtävänä on kerätä rahapelitoiminnalla varoja suomalaisten sosiaali- ja terveysjärjestöjen toiminnan tukemiseen. Raha-automaattiyhdistys on tarjonnut pelejään verkossa vuoden 2010 loppupuolelta lähtien.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, lisääkö sähköpostimarkkinointi asiakkaiden pelaamista. Tutkimusongelman ratkaisuun käytettiin monimenetelmäistä tutkimusstrategiaa. Asiakkaiden pelaamista kuvaava aineisto haettiin tietokannasta Structured Query Language -hakujen avulla, jota analysoitiin tilastollisten menetelmien avulla sekä laadullisella analyysillä ottaen huomioon verkkorahapelaamisen taustat.
Tutkimustulokset tarjosivat selkeän vastauksen ongelmaan. Aktiivisten asiakkaiden pelaaminen lisääntyi entisestään ja passivoituneet asiakkaat aktivoituivat sähköpostiviestien ansiosta. Tutkimuksessa käytettyä tietojenhakumenetelmää hyödynnettiin syvällisemmän asiakkaiden seurantaprosessin luomiseen.
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, lisääkö sähköpostimarkkinointi asiakkaiden pelaamista. Tutkimusongelman ratkaisuun käytettiin monimenetelmäistä tutkimusstrategiaa. Asiakkaiden pelaamista kuvaava aineisto haettiin tietokannasta Structured Query Language -hakujen avulla, jota analysoitiin tilastollisten menetelmien avulla sekä laadullisella analyysillä ottaen huomioon verkkorahapelaamisen taustat.
Tutkimustulokset tarjosivat selkeän vastauksen ongelmaan. Aktiivisten asiakkaiden pelaaminen lisääntyi entisestään ja passivoituneet asiakkaat aktivoituivat sähköpostiviestien ansiosta. Tutkimuksessa käytettyä tietojenhakumenetelmää hyödynnettiin syvällisemmän asiakkaiden seurantaprosessin luomiseen.