Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hevostarvikeverkkokauppojen toimintatapoja : Case: Zarppu products

Puirava, Marika (2015)

 
Avaa tiedosto
Puirava_Marika.pdf (870.5Kt)
Lataukset: 


Puirava, Marika
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052911195
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää valikoitujen hevostarvikeverkkokauppojen strategioiden toimintatapoja ja vertailla niitä. Työn toimeksiantaja Zarppu products on Saara Liskin vuonna 2012 perustama hevostarvikkeita maahantuova ja jälleenmyyvä yritys. Zarppu products harjoittaa liiketoimintaansa toiminimellä. Verkkokauppa yrityksellä on ollut vuodesta 2013.

Työ toteutettiin teoreettisen viitekehyksen, kyselytutkimuksen ja empiiristen havaintojen pohjalta. Tavoitteena oli tutkia verkkokauppatoiminnan kannalta tärkeimpiä strategisia toimintakeinoja, jäsentää niitä ja tehdä kilpailija-analyysi valittujen yritysten kesken. Analyysi toteutettiin benchmarking tyylisesti ja se pohjautui kyselytutkimuksen sekä valikoitujen verkkokauppojen ulkonäön, toiminnan ja toimintatapojen tarkasteluun.

Zarppu productsin ollessa suhteellisen nuori yritys, on sen mahdotonta kyetä vastaamaan vanhempien ja tunnetumpien yritysten verkkokaupoille hinnoilla kilpailemalla. Siksi olikin tärkeää miettiä muita keinoja tunnettuuden ja asiakaskunnan lisäämiseksi. Vaikka verkkokaupat ovat nykyään suosittuja, on hevostarvikkeiden myynti niiden kautta haasteellista niiden istuvuuden vuoksi. Esimerkiksi satulan ostaminen ei noin vaan onnistu ilman sovittamista. Lisähaasteita tuovat toimituskulut, asiakas ei usein ole valmis maksamaan edestakaisin kuljetusta etsiessään sopivia varusteita.

Opinnäytetyön yhteenvetoon on koottu tutkimuksen avulla selvinneitä keinoja, joiden avulla Zarppu products voi tehostaa verkkokauppansa toimintatapoja kannattavuuden parantamiseksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste