Henkilökohtaisen myyntityön kehittäminen
Vuojärvi, Petja (2015)
Vuojärvi, Petja
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2015

Creative Commons Attribution-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060111787
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060111787
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään henkilökohtaista toimintaa myyntityössä. Opinnäytetyö on toiminnallinen ja tutkimustapana käytetään toimintatutkimusta. Opinnäytetyössä käydään läpi omat lähtökohtani myyntityöhön ja syitä myyntityön aloittamiseen. Työssä eritellään henkilökohtaisesta myyntityöstä kertovaa kirjallisuutta ja teoriaa. Kirjallisuudesta on etsitty erityisesti tärkeimmät tekijät myyntityössä sekä myyjän ominaisuuksia.
Opinnäytetyössä esitellään henkilökohtaista toimintaa yritysmyyjänä Ampumahiihdon MM-kisojen organisaatiossa. Tässä työssä käydään tarkasti läpi lähtökohdat työhön, työn eri vaiheita sekä syitä työn onnistumisiin ja epäonnistumisiin. Esille on otettu myös muutamia asiakastilanteita yksityiskohtaisesti.
Opinnäytetyössä käsitellään henkilökohtaista työtä yritysmyyjänä myös kirjallisuuden teoriaan pohjautuen. Tässä työssä pohditaan myös itsensä kehittämistä myyjänä eritellen osa-alueet, jotka vaativat eniten kehitystä. Henkilökohtaisten kokemusten sekä kirjallisuuden pohjalta esitellään työn lopussa toiminnallisena osiona kehitetyt teesit uudelle myyntitykille.
Opinnäytetyössä esitellään henkilökohtaista toimintaa yritysmyyjänä Ampumahiihdon MM-kisojen organisaatiossa. Tässä työssä käydään tarkasti läpi lähtökohdat työhön, työn eri vaiheita sekä syitä työn onnistumisiin ja epäonnistumisiin. Esille on otettu myös muutamia asiakastilanteita yksityiskohtaisesti.
Opinnäytetyössä käsitellään henkilökohtaista työtä yritysmyyjänä myös kirjallisuuden teoriaan pohjautuen. Tässä työssä pohditaan myös itsensä kehittämistä myyjänä eritellen osa-alueet, jotka vaativat eniten kehitystä. Henkilökohtaisten kokemusten sekä kirjallisuuden pohjalta esitellään työn lopussa toiminnallisena osiona kehitetyt teesit uudelle myyntitykille.