Verkkosivuprojekti sekä uuden yrityksen brändäys
Rosenlindt, Arlena (2015)
Rosenlindt, Arlena
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060111699
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060111699
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsiteltiin nykypäiväistä verkkosivukehityksen kulkua sekä sitä, mitä elementtejä vaaditaan yrityksen brändäykseen. Työssä kuvataan brändin vaikutusta verkkosivujen kehitykseen ja sitä, miten uudelle yritykselle luodaan brändi ja miten se vaikuttaa yritykseen sekä sen asiakkaisiin.
Yritykselle luotiin verkkosivut, joiden kautta asiakkaat voivat saada lisätietoja yrityksen tarjoamista palveluista sekä varata hoitoaikoja. Yritykselle luotiin myös logo ja muuta mainontaan ja markkinointiin liittyvää materiaalia. Opinnäytetyön tavoite oli luoda yritykselle kaunis ja näyttävä verkkosivusto ja siihen kuuluvaa oheismateriaalia sekä selkeä ja nykyaikainen brändi.
Työhön kuului lisäksi tutkimus, jossa selvitettiin, mitkä seikat tekevät verkkosivuista hyvän ja toimivan kokonaisuuden erilaisten ja eri-ikäisten käyttäjien näkökulmasta. Tutkimus suoritettiin kyselytutkimuksena internetissä käyttäen sähköistä haastattelulomaketta.
Opinnäytetyössä selvisi brändäyksen tärkeys verkkosivukehityksessä. Verkkosivujen on kuvastettava tarkasti yrityksen brändiä, jotta asiakkaat voivat helposti luoda yhteyden yrityksen ja sivuston välillä. Brändi auttaa yritystä myös erottumaan kilpailijoista ja osoittamaan oman identiteettinsä.
Yritykselle luotiin verkkosivut, joiden kautta asiakkaat voivat saada lisätietoja yrityksen tarjoamista palveluista sekä varata hoitoaikoja. Yritykselle luotiin myös logo ja muuta mainontaan ja markkinointiin liittyvää materiaalia. Opinnäytetyön tavoite oli luoda yritykselle kaunis ja näyttävä verkkosivusto ja siihen kuuluvaa oheismateriaalia sekä selkeä ja nykyaikainen brändi.
Työhön kuului lisäksi tutkimus, jossa selvitettiin, mitkä seikat tekevät verkkosivuista hyvän ja toimivan kokonaisuuden erilaisten ja eri-ikäisten käyttäjien näkökulmasta. Tutkimus suoritettiin kyselytutkimuksena internetissä käyttäen sähköistä haastattelulomaketta.
Opinnäytetyössä selvisi brändäyksen tärkeys verkkosivukehityksessä. Verkkosivujen on kuvastettava tarkasti yrityksen brändiä, jotta asiakkaat voivat helposti luoda yhteyden yrityksen ja sivuston välillä. Brändi auttaa yritystä myös erottumaan kilpailijoista ja osoittamaan oman identiteettinsä.