Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sisustuksellisten kosmetiikkatuotteiden ja huonetuoksujen kilpailija-analyysi

Riikonen, Kirsi (2015)

 
Avaa tiedosto
Riikonen_Kirsi.pdf (700.4Kt)
Lataukset: 


Riikonen, Kirsi
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505198973
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa ja analysoida erään suomalaisen yrityksen kilpailijoita, jotka tuovat kuluttajamarkkinoille sisustuksellisia kosmetiikkatuotteita ja huonetuoksuja. Kosmetiikka on laajentunut markkinoilla osaksi kodin sisustamista ja näitä kosmetiikkatuotteita yhdistää sisustuksellinen näkökulma. Kilpailijoilta analysoitiin heidän tuotesarjojaan, internetsivujaan, jakelukanaviaan ja markkinointiviestinnän osalta menekinedistämiskeinoja. Opinnäytetyö toteutettiin suomalaisen päivittäiskosmetiikka-alan yrityksen pyynnöstä. Yritys tulee mahdollisesti tuomaan markkinoille sisustuksellisia kosmetiikkatuotteita ja huonetuoksuja, ja opinnäytetyön tavoitteena oli tarjota toimeksiantajalle työkalu uuden tuotesarjan brändistrategian rakentamiseen.

Työn teoriaosuudessa keskityttiin markkinoihin, kuluttajakäyttäytymiseen, kuluttajatrendeihin ja kilpailija-analyysiin. Toiminnallinen osuus toteutettiin laadullisena analyysina. Johtopäätökset perustuvat analyysin tuloksiin sekä markkinoilla tehtyihin havaintoihin. Jakelukanavien kartoittamisen tuloksena todettiin tavaratalojen ja sisustusliikkeiden olevan suosituimpia jakelukanavia kuluttajamarkkinoilla. Lisäksi neljän kilpailijan tuotesarjoja ja internetsivuja analysoitiin SWOT-analyysin avulla suomalaisen kuluttajan näkökulmasta. SWOT-analyysin tuloksissa tärkeimmiksi tekijöiksi nousivat tuotesarjojen valikoima, tuotteiden hinta-laatusuhde sekä internetsivujen visuaalisuus ja verkkokaupan käytön helppous kuluttajalle. Menekinedistämiskeinoina kilpailijat käyttivät tuotteista annettavia alennuksia, kylkiäisiä ja best seller -menetelmää. Analyysin tilannut yritys voi hyödyntää opinnäytetyötä suunnitellessaan uuden tuotesarjan jakelukanavia ja hinnoittelustrategiaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste