Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Verkkosivujen asiakaslähtöinen kehittäminen : VisitKouvola.fi

Sahanen, Veera (2015)

Avaa tiedosto
Sahanen_Veera.pdf (1016.Kt)
Lataukset: 


Sahanen, Veera
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060312258
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aiheena oli VisitKouvolan verkkosivujen asiakaslähtöinen kehittäminen kokous- ja kongressipalveluiden osalta. Toimeksiantajana toimi Kouvolan matkailupalvelut eli Kouvolan Matkailu, joka vastaa Kouvolan ja Iitin matkailumarkkinoinnista, matkailuneuvonnasta ja asiakaspalvelusta. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda neljä eri kehitysehdotuskokonaisuutta, joista jokainen sisältää kolme erilaista ideaa. Kehitysehdotusten tarkoituksena oli saada enemmän kävijöitä verkkosivujen kokous- ja kongressipalveluosioon. Kehitysideat rakentuivat löydettävyyden, palveluiden tuotteistamisen, verkkosivujen käytettävyyden ja selkeyden ympärille.

Tämä opinnäytetyö koostuu kahdesta osuudesta, jotka ovat teoriaosuus ja toiminnallinen osuus. Teoriaosuudessa keskitytään kokous- ja kongressipalveluihin ja asiakaslähtöisyyteen. Toiminnallisessa osuudessa esitellään keinot, joilla keräsin tietoja kehittämisehdotuksiani varten. Nämä keinot ovat Google Analytics, verkkosivujen nykytilanne ja benchmarkingtaulukko. Esittelen toiminnallisessa osuudessa kehitysehdotukseni taulukossa, jonka lisäksi avaan sen lukijalle tekstin ja kuvien muodossa.

Kehitysehdotukseni löydettävyydessä ovat parempi hakukonelöydettävyys, sosiaaliseen mediaan panostaminen ja sivuston linkin tuominen esiin muilla sivustoilla. Palveluiden tuotteistamisen osalta parannusehdotuksia ovat asiakaskokemusten esilletuonti, esimerkit kokouspalvelupaketeista ja kokoustilojen esittelyyn mukaan mielikuvitus. Verkkosivujen käytettävyydessä kehitysehdotukseni ovat chat-ikkuna ominaisuus, hakutoiminnon parantaminen tilaa valittaessa ja sivuston kehittäminen samanlaiseksi jokaiselle kielelle. Selkeydessä ideoin kokous- ja kongressipalveluiden siirtämistä linkkipalkkiin, johon tulee myös alalinkki ja tilavaihtoehtojen laittamista aakkosjärjestykseen. Näiden lisäksi tuon esiin kolme idea erottuvuuteen ja arvoon liittyen, jotka ovat sivuston ainutlaatuisuus, kohderyhmän tarpeet ja käyttäjien mielipiteiden huomiointi.

Asiasanat: kokous- ja kongressipalvelut, asiakaslähtöisyys, arvon luonti ja palveluprosessi
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste