Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Monetization in computer games

Kononov, Nikita (2015)

 
Avaa tiedosto
Kononov_Nikita.pdf (470.3Kt)
Lataukset: 


Kononov, Nikita
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060211971
Tiivistelmä
Computer game is a product that is meant for entertainment purposes. Like any product or a service, it needs to be properly monetized by the company in order to gain revenue. Monetization system has a direct influence over the game’s content and the value that it provides. The key problem in modern games is the loss of value, where core gamers, which are also the main consumers of the product, do not see the value in games that they buy, feeling that it is the system that affects the value.

The objective of this thesis is to look at existing business models, such as Free-To-Play, DLC and In-App-Purchases, to determine the reason why, despite being successful in terms revenue, the end user’s value suffers.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste