Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Varaosamyyntiprosessin kehittäminen : Case: Yritys X

Virtanen, Salla (2015)

 
Avaa tiedosto
Virtanen_Salla.pdf (1.181Mt)
Lataukset: 


Virtanen, Salla
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
yritysmyynti
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015060312198
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee organisaatioiden välisiä asiakassuhteita, organisaationallista ostopäätöksentekoprosessia sekä myyntiprosessia. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää toimeksiantajayrityksen varaosamyynnin nykytilanne sekä varaosamyyntiprosessin kehittäminen. Tutkimuksen toimeksiantaja on päijäthämäläinen teollisuusalan yritys, Yritys X.

Työn teoreettinen osa on jaettu kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa käsitellään organisaatioiden välisiä asiakassuhteita ja asiakkaan ostokäyttäytymistä. Toinen osa käsittelee organisaation myyntiprosessia ja prosessin kehittämistä. Teoriaosuuden kaikkia aihealueita on käsitelty myyjän näkökulmasta.

Työn empiirisessä osassa tutkitaan miten varaosamyyntiprosessia pystyttäisiin kehittämään. Tutkimuksessa selvitettiin ensin varaosamyynnin nykytilanne. Selvityksestä saatujen tulosten perusteella toteutettiin kvantitatiivinen tutkimus niille asiakkaille, jotka eivät ole ostaneet varaosia. Tutkimus toteutettiin sähköisenä kyselytutkimuksena maaliskuussa 2015. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää asiakkaiden ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä.

Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, että asiakkaiden ostoprosessiin vaikuttavat eniten tuotteen hinta ja laatu. Asiakaspalvelu ja tuotteen toimitusaika ovat myös tärkeitä ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Tutkimustulosten mukaan juuri näihin osa-alueisiin toimeksiantajayrityksen varaosamyynnin tulisi panostaa varaosamyyntiprosessin kehittämiseksi. Tutkimuksen perusteella voidaan myös todeta asiakkaiden olevan erittäin kiinnostuneita toimeksiantajayrityksen tarjoamista palveluista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste