Ostopäivien kehittäminen : case: Nike Finland Oy
Immonen, Suvi (2014)
Immonen, Suvi
Lahden ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061713509
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061713509
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella Intersport-liikkeille suunnattujen ostopäivien kehittämistä Nike Finland Oy:n näkökulmasta. Opinnäytetyö tehtiin Nike Finland Oy:n toimeksiannosta. Tutkimus toteutettiin haastattelututkimuksena Niken myyntiedustajille sekä ostajille suunnattuna kyselytutkimuksena. Tavoitteena oli kerätä tietoa ostajien mielipiteistä ja löytää ratkaisuja, kuinka Nike voisi tuottaa enemmän arvoa asiakkailleen.
Teoriaosuudessa käsitellään asiakassuhteiden laadun merkitystä tavarantoimittajan ja ostajan välillä sekä tarkastellaan tekstiili- ja vaatetusalan muutoksia ja niiden vaikutuksia tavarantoimituksiin. Teoriaosuudessa tarkastellaan myös asiakassuhdestrategiaa.
Työn tutkimusosuudessa analysoidaan haastattelu- ja kyselytutkimuksien tuloksia. Yhteenveto summaa tutkimusprosessin kokonaisuutena ja esittelee tutkimusten pohjalta nousseita kehitysehdotuksia. Tutkimustulokset olivat osittain odotetunlaisia. Opinnäytetyön tavoitteet saavutettiin ja tutkimustuloksia voidaan käyttää ostopäivien kehittämiseen.
Opinnäytetyön tutkimusosuuden ollessa salainen sitä ei ole liitetty tähän julkaisuun.
Teoriaosuudessa käsitellään asiakassuhteiden laadun merkitystä tavarantoimittajan ja ostajan välillä sekä tarkastellaan tekstiili- ja vaatetusalan muutoksia ja niiden vaikutuksia tavarantoimituksiin. Teoriaosuudessa tarkastellaan myös asiakassuhdestrategiaa.
Työn tutkimusosuudessa analysoidaan haastattelu- ja kyselytutkimuksien tuloksia. Yhteenveto summaa tutkimusprosessin kokonaisuutena ja esittelee tutkimusten pohjalta nousseita kehitysehdotuksia. Tutkimustulokset olivat osittain odotetunlaisia. Opinnäytetyön tavoitteet saavutettiin ja tutkimustuloksia voidaan käyttää ostopäivien kehittämiseen.
Opinnäytetyön tutkimusosuuden ollessa salainen sitä ei ole liitetty tähän julkaisuun.