Kutsuvierastilaisuuden järjestäminen yritysasiakkaille : Cronin’s Café & Guesthouse ja terassiravintola Rantacasino
Huupponen, Danica (2015)
Huupponen, Danica
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015062213655
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015062213655
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö tarkasteli kutsuvierastilaisuuden suunnittelua ja toteutusta B2B-markkinoinnin näkökulmasta. Aiheen toimeksiantajayrityksinä toimivat Heinolassa sijaitseva majoituspalveluja tarjoava, irlantilaistyylinen Cronin's Café & Guesthouse, sekä klassinen terassiravintola Rantacasino. Molempien yritysten taustalla vastaa irlantilaissuomalainen yrittäjäperhe, jolla on pitkän linjan kokemus matkailu-, hotelli-, sekä ravintola-alalta.
Opinnäytetyön tärkeimpinä tavoitteina oli perehtyä tapahtumajärjestämisprosessiin, sekä pyrkiä luomaan rento ja mielenkiintoinen markkinointitapahtuma yritysasiakkaille. Järjestäjien tavoitteina tapahtumassa oli edistää sekä monipuolistaa molempien yritysten näkyvyyttä ja markkinointia, sekä segmentoida kohderyhmiään ja luoda mahdollisesti uusia asiakassuhteita. Yritysten imagojen selkeyttäminen, sekä molempien brändien tuominen esille olivat tärkeässä osassa.
Toiminnallisen opinnäytetyön pohjana teoriaosioissa toimivat tapahtumamarkkinoinnin roolin esittely sekä tapahtuman suunnitteluprosessin onnistuneeseen kulkuun ja toteutukseen perehtyminen. Pääkohdiksi nousivat imagon uudelleentarkastelu, kohderyhmän segmentointi, sekä B2B-toiminta tapahtumaprosessissa.
Teoriaosuuden jälkeen esittelen kutsuvierastilaisuuden toiminnallisen prosessin, joka sisältää suunnitteluvaiheet, sekä oma roolini tapahtuman toteutuksen luomisessa. Lopputuloksena toimii rento kutsuvierastilaisuus, jossa segmentoidut yritysasiakkaat tutustutetaan toimeksiantajayrityksiin lyhyen ja ytimekkään esittelytilaisuuden sekä viihdeohjelman parissa.
Markkinointitilaisuus toteutettiin Lahden Finnkinon elokuvateatterissa 16.4.2015. Tapahtuma kokonaisuudessaan oli onnistunut: tapahtuman kulku toteutui toivotusti, kutsuvieraat pitivät tarjoiluja ja yritysesittelyä pääosin mielekkäänä, järjestäjät olivat tyytyväisiä tapahtuman toteutukseen, ja asiakaspalaute oli positiivista.
Opinnäytetyön tärkeimpinä tavoitteina oli perehtyä tapahtumajärjestämisprosessiin, sekä pyrkiä luomaan rento ja mielenkiintoinen markkinointitapahtuma yritysasiakkaille. Järjestäjien tavoitteina tapahtumassa oli edistää sekä monipuolistaa molempien yritysten näkyvyyttä ja markkinointia, sekä segmentoida kohderyhmiään ja luoda mahdollisesti uusia asiakassuhteita. Yritysten imagojen selkeyttäminen, sekä molempien brändien tuominen esille olivat tärkeässä osassa.
Toiminnallisen opinnäytetyön pohjana teoriaosioissa toimivat tapahtumamarkkinoinnin roolin esittely sekä tapahtuman suunnitteluprosessin onnistuneeseen kulkuun ja toteutukseen perehtyminen. Pääkohdiksi nousivat imagon uudelleentarkastelu, kohderyhmän segmentointi, sekä B2B-toiminta tapahtumaprosessissa.
Teoriaosuuden jälkeen esittelen kutsuvierastilaisuuden toiminnallisen prosessin, joka sisältää suunnitteluvaiheet, sekä oma roolini tapahtuman toteutuksen luomisessa. Lopputuloksena toimii rento kutsuvierastilaisuus, jossa segmentoidut yritysasiakkaat tutustutetaan toimeksiantajayrityksiin lyhyen ja ytimekkään esittelytilaisuuden sekä viihdeohjelman parissa.
Markkinointitilaisuus toteutettiin Lahden Finnkinon elokuvateatterissa 16.4.2015. Tapahtuma kokonaisuudessaan oli onnistunut: tapahtuman kulku toteutui toivotusti, kutsuvieraat pitivät tarjoiluja ja yritysesittelyä pääosin mielekkäänä, järjestäjät olivat tyytyväisiä tapahtuman toteutukseen, ja asiakaspalaute oli positiivista.