Tapahtumamarkkinointi myynninedistämiskeinona : suunnittelu, toteutus ja jälkimarkkinointi
Tamminen, Päivi (2015)
Tamminen, Päivi
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015062313682
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015062313682
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsitteli tapahtumamarkkinointia myynninedistämiskeinona,tapahtuman suunnittelua, toteutusta sekä jälkimarkkinointia.Tavoitteena oli tapahtumaprosessin eri vaiheiden kautta toteuttaa tässä opinnäytetyössä esitettävä myynninedistämistilaisuus ja suunnitella muistilista seuraavien tapahtumien toteutuksia varten, mahdollisestimyös eri paikkakunnilla. Tapahtuman suunnittelu aloitettiin helmikuussa 2015 ja toteutettiin 19.3.2015 Helsingissä sponsoroijan toimitiloissa. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli selvittää tapahtuman jälkeisen myynninedistämisen tulokset asiakaspalautteen ja tulleiden tilausten määrällä.
Opinnäytetyö jakautui kahteen osaan, teoriaosuuteen ja itse tapahtumaa käsittelevään osaan. Teoriapohja koostui tapahtumamarkkinoinnin myynninedistämiskeinojen prosessista. Tapahtumaa käsittelevässä osassa paneudutaan suunnitteluun, toteutukseen ja jälkimarkkinointiin.
Tapahtuman onnistumista arvioitiin omien havaintojen, tapahtuman toimeksiantajalta saadun palautteen sekä asiakkailta kerätyn palautteen perusteella. Työssä käsiteltävästä tapahtumasta saadun palautteen ja omien havaintojen pohjalta voitiin todeta, että lopputulos oli hyvä ja tapahtumasta tuli toimeksiantajan toiveiden mukainen, mutta kehittämisen varaa myös löytyi.
Opinnäytetyö jakautui kahteen osaan, teoriaosuuteen ja itse tapahtumaa käsittelevään osaan. Teoriapohja koostui tapahtumamarkkinoinnin myynninedistämiskeinojen prosessista. Tapahtumaa käsittelevässä osassa paneudutaan suunnitteluun, toteutukseen ja jälkimarkkinointiin.
Tapahtuman onnistumista arvioitiin omien havaintojen, tapahtuman toimeksiantajalta saadun palautteen sekä asiakkailta kerätyn palautteen perusteella. Työssä käsiteltävästä tapahtumasta saadun palautteen ja omien havaintojen pohjalta voitiin todeta, että lopputulos oli hyvä ja tapahtumasta tuli toimeksiantajan toiveiden mukainen, mutta kehittämisen varaa myös löytyi.