eLearning : esimiehen oikeudet ja velvollisuudet
Jaakkonen, Joni (2015)
Jaakkonen, Joni
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061113192
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061113192
Tiivistelmä
Koska johtaminen on yksi organisaation tärkeimmistä tekijöistä kilpailukyvyn kannalta, on esimiestoiminnan kehittäminen organisaatiossa ensiarvoisen tärkeää. Nykyään osaamisen kehittämisen tulee olla nopeaa ja tehokasta. Verkkokoulutus on yleistyvä koulutuksen muoto, joka pyrkii vastaamaan organisaation koulutustarpeeseen keinoilla, joihin perinteiset koulutusmallit eivät kykene.
Esimiehen oikeudet ja velvollisuudet verkkokoulutus on PlusTerveys Oy:n järjestämä juridinen koulutus, jonka kohteena ovat PlusTerveyden esimiehet. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia kehittämistarpeita tulevia verkkokoulutuksia varten. Tutkimuksen tavoitteena on saada selville konkreettisia tekijöitä, joilla eLearningia koulutusmuotona voidaan PlusTerveydellä kehittää.
Opinnäytetyön tiedonkeruuseen käytettiin survey-tutkimusta, joka sisälsi sekä kvantitatiivisia että kvalitatiivisia kysymyksiä. Tutkimuksen kyselylomake sijoitettiin PlusTerveyden sisäiseen intraverkkoon, jossa esimiehet pääsivät siihen vastaamaan. Lomakkeen kysymykset koskivat verkkokoulutuksen toteutuksen onnistumista ja sisällön vaikuttavuutta. Tutkimukseen osallistui 13 esimiestä.
Tutkimuksella päästiin tavoitteisiin ja tuloksilla pystyttiin selvittämään asioita, joilla PlusTerveyden tulevia verkkokoulutuksia voidaan kehittää. Tärkeimpänä kehittämistarpeena on koulutuksen osallistujamäärän kasvattaminen.
Esimiehen oikeudet ja velvollisuudet verkkokoulutus on PlusTerveys Oy:n järjestämä juridinen koulutus, jonka kohteena ovat PlusTerveyden esimiehet. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia kehittämistarpeita tulevia verkkokoulutuksia varten. Tutkimuksen tavoitteena on saada selville konkreettisia tekijöitä, joilla eLearningia koulutusmuotona voidaan PlusTerveydellä kehittää.
Opinnäytetyön tiedonkeruuseen käytettiin survey-tutkimusta, joka sisälsi sekä kvantitatiivisia että kvalitatiivisia kysymyksiä. Tutkimuksen kyselylomake sijoitettiin PlusTerveyden sisäiseen intraverkkoon, jossa esimiehet pääsivät siihen vastaamaan. Lomakkeen kysymykset koskivat verkkokoulutuksen toteutuksen onnistumista ja sisällön vaikuttavuutta. Tutkimukseen osallistui 13 esimiestä.
Tutkimuksella päästiin tavoitteisiin ja tuloksilla pystyttiin selvittämään asioita, joilla PlusTerveyden tulevia verkkokoulutuksia voidaan kehittää. Tärkeimpänä kehittämistarpeena on koulutuksen osallistujamäärän kasvattaminen.