Asiakastyytyväisyys Case: Autokoulu MyWay
Mieho, Annika (2015)
Mieho, Annika
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015090914459
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015090914459
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on asiakastyytyväisyystutkimus Autkoulu MyWayssa. Autokoulu MyWay on opinnäytetyön toimeksiantaja. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää mahdollisimman laajasti ja luotettavasti Autokoulu MyWayn kaikissa toimipisteissä olevien oppilaiden tyytyväisyys MyWayn palveluja kohtaan. Tarkoituksena oli löytää mahdollisia epäkohtia ja miettiä niihin ratkaisuja.
Asiakastyytyväisyystutkimus oli luonteeltaan kvantitatiivinen. Tutkimus suoritettiin ajalla 1.4.-6.6.2014 kaikissa Autokoulu MyWayn kolmessa toimipisteessä samanaikaisesti. Otokseen pääsivät ne oppilaat, jotka olivat suorittaneet jonkin korttiluokan MyWayssa tänä aikana. Kyselyä tehtiin niin kauan, että vastauslomakkeita oli yhteensä 100 kappaletta. Ne jakautuivat kolmelle toimipisteelle seuraavasti, 32, 33 ja 35 kpl.
Teoriaosuudessa käsitellään palvelua, mm. sen piirteitä ja laatua, sekä asiakastyytyväisyyttä ja siihen liittyen mm. sen selvittämiseen vaikuttavia seikkoja. Nämä osa-alueet muodostavat opinnäyetyön teoriaosuuden.
Teoriaosuuden jälkeen käsitellään yleisesti tutkimusta ja sen suorittamista, sekä kysymysten laadintaan liittyviä asioita. Sen jälkeen käsitellään tutkimuksesta saadut vastaukset.
Lopussa on kehitysehdotuksia, joista yksi on opettajien opetustapojen vertailu ja sitä kautta niiden yhtenäistäminen.
Tutkimuksesta kävi ilmi, että Autokoulu MyWayn asiakkaat ovat todella tyytyväisiä saamaansa opetukseen ja palveluun.
Asiakastyytyväisyystutkimus oli luonteeltaan kvantitatiivinen. Tutkimus suoritettiin ajalla 1.4.-6.6.2014 kaikissa Autokoulu MyWayn kolmessa toimipisteessä samanaikaisesti. Otokseen pääsivät ne oppilaat, jotka olivat suorittaneet jonkin korttiluokan MyWayssa tänä aikana. Kyselyä tehtiin niin kauan, että vastauslomakkeita oli yhteensä 100 kappaletta. Ne jakautuivat kolmelle toimipisteelle seuraavasti, 32, 33 ja 35 kpl.
Teoriaosuudessa käsitellään palvelua, mm. sen piirteitä ja laatua, sekä asiakastyytyväisyyttä ja siihen liittyen mm. sen selvittämiseen vaikuttavia seikkoja. Nämä osa-alueet muodostavat opinnäyetyön teoriaosuuden.
Teoriaosuuden jälkeen käsitellään yleisesti tutkimusta ja sen suorittamista, sekä kysymysten laadintaan liittyviä asioita. Sen jälkeen käsitellään tutkimuksesta saadut vastaukset.
Lopussa on kehitysehdotuksia, joista yksi on opettajien opetustapojen vertailu ja sitä kautta niiden yhtenäistäminen.
Tutkimuksesta kävi ilmi, että Autokoulu MyWayn asiakkaat ovat todella tyytyväisiä saamaansa opetukseen ja palveluun.