Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

"NUORILLE TÄRKEÄ JUTTU, TOIVOTTAVASTI KAUPUNKI EI VIE TÄTÄ POIS!" : Asiakastyytyväisyyskysely Pieksämäen nuorisoasema Pientareen kävijöille

Laitinen, Aino; Sikanen, Suvi (2015)

 
Avaa tiedosto
Laitinen_Aino_Sikanen_Suvi.pdf (541.8Kt)
Lataukset: 


Laitinen, Aino
Sikanen, Suvi
Diakonia-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015102215607
Tiivistelmä
Suvi Sikanen, Aino Laitinen. “Nuorille hyvä juttu, toivottavasti kaupunki ei vie tätä pois!” Asiakastyytyväisyyskysely Pieksämäen nuorisoasema Pientareen kävijöille. Pieksämäki, syksy 2015, 85 s., kaksi liitettä. Diakonia-ammattikorkeakoulu, sosiaalialan koulutusohjelma, sosionomi (AMK).

Opinnäytetyön tarkoituksena oli asiakastyytyväisyyskyselyn kautta tutkia 13-29-vuotiaiden kävijöiden mielipiteitä nuorisoasema Pientareen tämän hetkisistä palveluista sekä sitä, kuinka he haluaisivat kehittää nuorisoaseman toimintaa tulevaisuudessa. Tutkimus toteutettiin tammi-huhtikuussa 2015, ja vastauksia kyselyyn saimme 12 kappaletta. Opinnäytetyömme oli kvalitatiivinen tutkimus, ja tulosten analysointimenetelmänä käytimme sisällönanalyysiä.

Tulosten perusteella Pientareen kävijät ovat olleet pääosin tyytyväisiä nuorisoasemalla järjestettyyn toimintaan sekä henkilökuntaan. Hyvinä asioina Pientareen toiminnoissa nähtiin tarjolla olevien vaihtoehtojen monipuolisuus, kanssakäyminen muiden ihmisten kanssa sekä toiminnan vapaaehtoisuus ja luotettavuus. Hyväksi koettiin myös nuorisoaseman tunnelma, joka koettiin rennoksi ja mukavaksi. Tuloksista käy ilmi, että työntekijät koettiin asiansa osaaviksi ja positiivisiksi henkilöiksi, joilta sai tarvittaessa apua ongelmiin, olivat ne millaisia tahansa. Kehittämisen aiheiksi nousi erilaisten materiaali-hankintojen lisäksi myös se, että ryhmätoimintaa toivottiin lisää. Asiakkaat myös toivoivat enemmän ikätasoaan vastaavaa toimintaa, sekä tiedottamista aikataulumuutoksista ja toiminnasta.

Nuorisoasema Pientare on vielä uusi toimija Pieksämäellä. Tutkimuksen tulosten perusteella saatu tieto onkin tärkeää ja osoitus siitä, että Pientareen kaltaiselle matalan kynnyksen toiminnalle on tarvetta ja sen käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä tarjottuun palveluun. Saatujen tulosten avulla työntekijöiden on mahdollista kehittää toimintaa yhä enemmän asiakkaiden toiveiden ja tuen tarpeita vastaavaksi.

Avainsanat: Asiakastyytyväisyys, matala kynnys, nuoret, syrjäytyminen, nuorisoasema
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste