Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

TRAUMAATTINEN KRIISI- ohjeita äkillisen järkyttävän kokemuksen kohdanneille : Opas Helsingin kriisipäivystyksen asiakkaille

Manninen, Minttu (2015)

 
Avaa tiedosto
manninen_minttu.pdf (1.119Mt)
Lataukset: 


Manninen, Minttu
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015112317205
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö on tehty työelämän arjen työkaluksi edistämään krii- sityön tekemistä. Työn tarkoituksena oli antaa Helsingin kriisipäivystyksen työntekijöille työväline, jota käyttämällä he voivat helpottaa asiakassuhteissa toimimista asiakkaan edun mukaisesti.
Kriisityössä asiakastilanteissa ihmisten kyky ottaa vastaan suullista informaatiota on rajallinen. Oppaan tarkoituksena on tukea suullisesti annettavaa informaatioita paine- tun sanan keinoin. Oppaan tarkoituksena on myös normalisoida ihmisissä kriisin kes- kellä nousevia normaaleita, mutta pelottavaltakin tuntuvia reaktioita ja lisätä asiakkai- den ymmärrystä omasta tilanteestaan.
Opinnäytetyön produktiosuus on ohjeistus kriisissä olevalle ihmiselle. Se sisältää tietoa kriisireaktioista, niiden kestosta ja siitä, kuinka ihminen voi itse helpottaa oloaan kriisin keskellä. Lisäksi oppaassa on osio lapsen kriisireaktiosta ja niistä keinoista, joiden avulla aikuinen voi auttaa lasta kriisissä. Oppaassa kuvaillaan myös oirehdintaa, jonka esiintyessä olisi syytä hakeutua ammattiavun piiriin.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään pääasiassa traumaattisen kriisin vaiheita, lapsen ja kriisin erityisominaisuuksia sekä kriisityötä. Lisäksi työssä kerrotaan kriisin jälkeisen kasvun mahdollisuudesta.
Oppaan avulla työntekijät voivat auttaa asiakkaita kriisiprosessin ymmärtämisessä. Opas antaa työntekijälle työtä tehostavan ja asiakasta auttavan työvälineen, josta hyö- tyvät molemmat osapuolet.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste