Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyskysely apteekkiin : case Hansatorin Apteekki

Rouhiainen, Maria (2015)

 
Avaa tiedosto
Rouhiainen_Maria.pdf (1.026Mt)
Lataukset: 


Rouhiainen, Maria
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015113018480
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja teettää onnistunut asiakastyytyväisyyskysely Turun Hansatorin apteekkiin. Kyselyn tavoitteina oli selvittää vastaako apteekin toiminta myös asiakkaiden silmin apteekin sisäisesti laadittujen mission, vision ja arvojen mukaista tekemistä sekä hankkia mahdollisia kehitysideoita suoraan asiakkailta ja tarkastella kyseisten seikkojen toimivuutta.

Työ koostuu kuudesta osiosta. Ensimmäisessä osiossa esitellään työn taustatekijöihin ja toimeksiantajaan liittyviä asioita. Toisessa osiossa tarkastellaan palveluyrityksen liiketoimintastrategiaan liittyvää teoriaa sekä avataan asiakastyytyväisyyteen ja asiakaskokemukseen liittyviä seikkoja. Kolmas osio koostuu selvitysteoriasta ja asiakastyytyväisyyskyselyn suunnitteluprosessista. Neljännessä osassa esitellään kyselyn tulokset sanallisesti ja kaavioilla. Viides osa koostuu yhteenvedosta ja johtopäätöksistä sekä kehityskohteiden toimivuuden arvioinnista. Kuudennessa ja viimeisessä osiossa kerrotaan lyhyesti toimeksiantajan kommentit työn onnistumisesta.

Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin paperiversiona apteekissa paikan päällä viikon ajan. Kysely onnistui odotettua paremmin ja vastauksia saatiin runsas määrä. Kyselyn johtopäätöksiä tarkastellessa huomattiin että asiakkaat ovat lähes yksimielisesti tyytyväisiä apteekin tämän hetkiseen toimintaan. Myös apteekin sisäisesti laaditut missio, visio ja arvot toteutuvat asiakkaiden silmin katsottuna erittäin hyvin. Kehityskohteet koskivat lähinnä valikoimaan laajentamista, teemapäivien järjestämistä ja terveydenhoitopalveluiden tarjoamista Hansatorin apteekissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste