Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Improving Vendor-distributor Relationships of an ICT Case Distributor with Vendor X

Vu, Linh (2015)

 
Avaa tiedosto
Thesis-Linh Vu.pdf (2.928Mt)
Lataukset: 


Vu, Linh
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015113018488
Tiivistelmä
The aim of this thesis is to firstly, give reasons as to why vendor relationship man-agement with vendor X is important to the development of procurement and, in the long term, the sustainability of growth at the case company, an ICT case distribu-tor. Secondly the thesis introduces a theory framework and aims to establish a vendor relationship management system.

In this thesis, a theoretical framework linked to the procurement maturity model and the stage of supplier integration supports the evaluation of the current situa-tion at the case company. Information on the distributor business model and ven-dor relationships in distribution provides insights into distribution, the industry that the case company is working in. The SAME (Select-Align-Measure-Exchange) framework, product portfolio and CMROWC (contribution margin return on working capitals) theories provide guidelines for the case company to establish and pursue long-term relationships with vendors.

The thesis is based on qualitative methods. Data was collected by interviews with three interviewees at the case company and secondary data included books, re-ports and the author’s observation during an internship period.

The findings indicate that the current procurement at the case company is be-tween “cost driven” and “integration” models, the company is in the “broadline” distributor segment and its relationship with vendor X is between “Going steady” and “Living together”. Based on the theory of the SAME framework, the product portfolio and CMROWC, recommendations are given to develop the current situa-tion.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste