Kahvilan kannattavuus : K- Supermarket Kuninkaankulman kahvila
Nikkilä, Kati (2015)
Nikkilä, Kati
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120419518
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120419518
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka K- Supermarket Kuninkaankulman kahvilan toiminta saataisiin kannattavammaksi. Keinoina kysymyksen ratkaisemiseksi käytettiin asiakastyytyväisyyskyselyä, joka toteutettiin kahvilan asiakkailla lokakuussa 2015. Lisäksi selvitin kahvilan nykyhetken tilannetta myynnin sekä kustannusten osalta.
Teoriaosuudessa käsiteltiin kannattavuutta, hintaa, tuotetta, kustannuksia, erityisesti raaka- ainekustannuksia, sekä hävikkiä ja asiakastyytyväisyyttä. Teoriaosuuden jälkeen esiteltiin tutkimusmenetelmät, joilla tutkittiin kahvilan nykyistä tilannetta asiakastyytyväisyyden, hävikin ja myynnin osalta. Lopuksi kerrottiin saadut tulokset.
Johtopäätöksiin sain kerättyä keinoja kahvilan kannattavuuden parantamiseen esimerkiksi hävikin seurannan parantamisella, kahvilan tilojen ja viihtyvyyden parantamisella sekä mainonnan lisäämisellä. Toivon, että K- Supermarket Kuninkaankulma voi käyttää saamiani tuloksiani apunaan kahvilan toimintaa kehittäessään.
Teoriaosuudessa käsiteltiin kannattavuutta, hintaa, tuotetta, kustannuksia, erityisesti raaka- ainekustannuksia, sekä hävikkiä ja asiakastyytyväisyyttä. Teoriaosuuden jälkeen esiteltiin tutkimusmenetelmät, joilla tutkittiin kahvilan nykyistä tilannetta asiakastyytyväisyyden, hävikin ja myynnin osalta. Lopuksi kerrottiin saadut tulokset.
Johtopäätöksiin sain kerättyä keinoja kahvilan kannattavuuden parantamiseen esimerkiksi hävikin seurannan parantamisella, kahvilan tilojen ja viihtyvyyden parantamisella sekä mainonnan lisäämisellä. Toivon, että K- Supermarket Kuninkaankulma voi käyttää saamiani tuloksiani apunaan kahvilan toimintaa kehittäessään.