Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyystutkimus WorkPower Henkilöstöpalveluille. Tarkastelussa vuodet 2011 ja 2014

Helin, Matti (2015)

Avaa tiedosto
Helin_Matti.pdf (1.475Mt)
Lataukset: 


Helin, Matti
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120719771
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö selvitti WorkPower Henkilöstöpalveluiden palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä ja niiden kehittymistä Tampereen rakennusalan asiakkaiden osalta vuosien 2011 ja 2014 välillä. WorkPower on Henkilöstöalan yritys, jonka palveluita ovat henkilöstön ulkoistus ja alihankinta, henkilöstövuokraus, rekrytointi sekä yksilöllisesti räätälöidyt henkilöstöpalvelut. WorkPowerilla on toimipisteitä ympäri Suomea. Tutkimuksessa selvisi asiakkaiden tyytyväisyys sekä WorkPowerin toimihenkilöitä että heidän vuokratyöntekijöitä kohtaan.

Opinnäytetyön teoria koostuu henkilöstöpalvelualaa, asiakaspalvelua ja palvelun laatua käsittelevästä kirjallisuudesta. Teoreettisena viitekehyksenä käytettiin Christian Grönroosin teosta ”Palvelujen johtaminen ja markkinointi”, jonka pohjalta koostettiin tutkimuslomake. Teoreettisen osuuden on tarkoitus luoda kuva siitä, mitä henkilöstöpalveluala pitää sisällään, mistä tekijöistä palvelun laatu ja asiakastyytyväisyys ylipäätään koostuu ja mistä osista WorkPowerin palvelu muodostuu.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta. Tutkimukset toteutettiin marraskuussa 2011 ja joulukuussa 2014 sähköisenä internetkyselynä. Vuonna 2011 kysely lähettiin 398 asiakkaan henkilökohtaiseen sähköpostiin. Vastauksia tuli yhteensä 84 kappaletta. Vuonna 2014 kysely lähetettiin 387 asiakkaalle ja vastauksia tuli 92 kappaletta.

Tutkimuksen tulokset analysoitiin Microsoft Excel ohjelmalla. Kyselyn taustatiedot vahvistivat käsitykset alan kovasta kilpailusta, sillä 96% vuoden 2014 vastaajalla oli kokemusta muidenkin henkilöstöpalvelualan yrityksistä kokemusta kuin WorkPowerin palveluista. Palvelun eri osa-alueisiin liittyvät kysymykset ja niiden tulokset osoittavat, että WorkPowerin palvelun laatu on parantunut vuodesta 2011 vuoteen 2014. Kummallakin tutkimuskerralla tyytyväisimpiä oltiin WorkPowerin toimihenkilöiden palvelualttiuteen ja yhteistyökykyyn. Eniten vertailujaksolla nousi vastaajien tyytyväisyys WorkPowerin vuokratyöntekijöihin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste