Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkosivut osana asiakkaan palveluprosessia : Asiakastyytyväisyystutkimus, Case: ProPrint Oy

Lamminheimo, Juha-Matti (2015)

 
Avaa tiedosto
Lamminheimo_Juha-Matti.pdf (626.7Kt)
Lataukset: 


Lamminheimo, Juha-Matti
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120819956
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tärkeimpänä tavoitteena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä toimeksiantajan verkkosivujen nykytilaan ja niiden toimivuuteen sekä käytännöllisyyteen, jotta niitä voitaisiin lähteä kehittämään oikeaan suuntaan ja päivittämään paremmin asiakkaiden tarpeita vastaaviksi. Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin hyödyntäen Webropol–ohjelmaa luoden kymmenen kysymystä sisältävä kysely. Kysely sisälsi avoimia kysymyksiä, väittämiä sekä vastaajan taustoja selventäviä kysymyksiä koskien toimialaa ja kuluneen yhteistyön pituutta. Asiakastyytyväisyystutkimus suoritettiin Marraskuun 2015 aikana. Asiakastyytyväisyystutkimus lähetettiin ProPrint Oy:n koko asiakaskunnalle, eli 938 yritykselle, joista vastauksia saatiin yhteensä 119 kappaletta eli vastausprosentiksi muodostui 12,7 prosenttia.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään useiden eri lähteiden avulla asiakastyytyväisyyden merkitystä osana yrityksen jatkuvaa kasvua ja kehitystä ja sitä, miten asiakaslähtöisyys korostuu nykyään huomattavasti enemmän yritysten välisessä kilpailussa. Teoriaosuudessa myös käydään läpi, mitä asiakastyytyväisyys käytännössä tarkoittaa ja pitää sisällään ja minkälaisista osista se kaikkiaan rakentuu tuntemaksemme termiksi.

Tutkimus oli kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus, joka toteutettiin sähköisellä kyselylomakkeella. Kyselylomakkeen lisäksi, tutkimusta lähestyttiin kahta eri näkökulmaa hyödyntäen, joista toinen oli asiantuntijahaastattelu, joka suoritettiin alan ammattilaiselle kesäkuussa 2015. Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että asiakkaat kokivat toimeksiantajan verkkosivut hyviksi ja toimiviksi, koska palaute oli pääosin pelkästään positiivista, muutamaa negatiivista huomiota lukuun ottamatta. Johtopäätöksenä kaikkia tuloksia huomioiden voimme pitää sitä, että muutamalla pienellä täydennyksellä ja lisäyksellä toimeksiantajan verkkosivut voidaan saada huomattavasti paremmin asiakkaiden tarpeita vastaavaksi ja heidän näkökulmastaan toimivammiksi.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste