Sosiaalisen median avulla tunnetummaksi brändiksi : case Keune Finland
Henttinen, Niina (2015)
Henttinen, Niina
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120719783
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120719783
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoitus oli löytää Kinnunen Oy:n maahantuomalle hiuskosmetiikkasarja Keunelle markkinointikanavia, joissa yritys voisi saada kontaktin suoraan kuluttaja-asiakkaisiin. Tuotesarja on saatavilla Suomessa ainoastaan parturi-kampaamoista. Lisäämällä tuotesarjan tunnettavuutta kuluttajien keskuudessa kasvatetaan sarjan mahdollisuuksia menestyä niin tulevissa kuin nykyisissä jälleenmyyntiliikkeissä. Instagram, Facebook sekä blogiyhteistyöt ovat hyviä keinoja markkinoida kauneudenhoitoalalla.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa ylläpidin Keunelle omaa Instagram-tiliä. Instagram-tilin perustamisessa, ylläpidossa ja kehittämisessä, käytettiin apuna Eric Riesin ajatuksia oppimisesta ja yrityksen kehittämisestä. Erilaisia ideoita rohkeasti kokeilemalla, mittaamalla ja jalostamalla uusiksi ideoiksi voidaan kehittää markkinointia sosiaalisessa mediassa.
Sosiaalisessa mediassa luoviminen vaatii aikaa, perehtymistä sekä jatkuvan halun oppia uutta alati uudistuvista kanavista. Suunnitelmallisuus ja aktiivisuus ovat tärkeitä. Erilaiset kilpailut ovat hyviä kiinnittämään ihmisten huomion. On turha kuvitella saavansa suurta yleisöä Instagramiin, ellei ole myös itse valmis ”fanittamaan” muita. Tykkää, kommentoi ja seuraa rohkeasti. Verkostoidu. Siitä sosiaalisessa mediassa on kyse!
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa ylläpidin Keunelle omaa Instagram-tiliä. Instagram-tilin perustamisessa, ylläpidossa ja kehittämisessä, käytettiin apuna Eric Riesin ajatuksia oppimisesta ja yrityksen kehittämisestä. Erilaisia ideoita rohkeasti kokeilemalla, mittaamalla ja jalostamalla uusiksi ideoiksi voidaan kehittää markkinointia sosiaalisessa mediassa.
Sosiaalisessa mediassa luoviminen vaatii aikaa, perehtymistä sekä jatkuvan halun oppia uutta alati uudistuvista kanavista. Suunnitelmallisuus ja aktiivisuus ovat tärkeitä. Erilaiset kilpailut ovat hyviä kiinnittämään ihmisten huomion. On turha kuvitella saavansa suurta yleisöä Instagramiin, ellei ole myös itse valmis ”fanittamaan” muita. Tykkää, kommentoi ja seuraa rohkeasti. Verkostoidu. Siitä sosiaalisessa mediassa on kyse!