"Green Marketers" i Mariehamn - intervjuer med tre åländska företagare : Intervjuer med tre åländska företagare
Walk, Nathalie (2015)
Walk, Nathalie
Yrkeshögskolan Novia
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120719770
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120719770
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään luonnonmukaisia ihonhoitotuotteita ja sitä, miten ahvenanmaalaiset yrittäjät markkinoivat niitä. Työn tarkoituksena on selvittää, mitä ekologisia ihonhoitotuotteita oikeasti on ja miten yrittäjät jotka myyvät näitä tuotteita markkinoivat niitä. Jotta työn tavoite saavutettaisiin on ahvenanmaalaisia yrittäjiä haastateltu puolistukturoidulla haastattelulla.
Haastattelukysymykset käsittelivät yrityksen taustatietoja, miksi he haluavat keskittyä luonnonmukaisiin tuotteisiin, mitä haittoja ja etuja tästä on, sekä mitä merkkejä, sertifikaatteja ja markkinointikeinoja he käyttävät. Lisäksi kysyttiin myynnistä ja asiakasmäärästä.
Opinnäytetyön tarkoituksena on lisäksi laajentaa kirjoittajan omaa tietoa, jota voidaan hyödyntää omassa Greenwalk-yrityksessä.
Työn tulokset osoittavat että yrittäjät pitää että sekä asiakasmäärä ja myynti on noussut viime viiden vuoden aikana, ja että ekologisia tuotteita on tulossa enemmän ja enämmän markkinoilla kysynnän mukaan.
Haastattelukysymykset käsittelivät yrityksen taustatietoja, miksi he haluavat keskittyä luonnonmukaisiin tuotteisiin, mitä haittoja ja etuja tästä on, sekä mitä merkkejä, sertifikaatteja ja markkinointikeinoja he käyttävät. Lisäksi kysyttiin myynnistä ja asiakasmäärästä.
Opinnäytetyön tarkoituksena on lisäksi laajentaa kirjoittajan omaa tietoa, jota voidaan hyödyntää omassa Greenwalk-yrityksessä.
Työn tulokset osoittavat että yrittäjät pitää että sekä asiakasmäärä ja myynti on noussut viime viiden vuoden aikana, ja että ekologisia tuotteita on tulossa enemmän ja enämmän markkinoilla kysynnän mukaan.