Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma pääkaupunkiseudun ammattikorkeakoulujen yhteiselle liikuntapalvelulle

Mäkinen, Marjo (2015)

Avaa tiedosto
Makinen_Marjo.pdf (959.0Kt)
Lataukset: 


Mäkinen, Marjo
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120819880
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin syksyllä 2015 toimeksiantona Metropolian opiskelijakunta METKAn ja Haaga-Helian opiskelijakunta HELGAn yhteiselle liikuntahankkeelle, jonka tarkoituksena on luoda yhteinen liikuntapalvelu kaikille pääkaupunkiseudun ammattikorkeakouluopiskelijoille. Opinnäytetyössä luodaan käytännönläheinen markkinointisuunnitelma uudelle liikuntapalvelulle, jonka on määrä aloittaa toimintansa syksyllä 2017. Suunnitelman markkinointitoimen-piteiden tavoitteena on lisätä uuden liikuntapalvelun tunnettuutta opiskelijoiden keskuudessa ja nostaa siten myös palvelun käyttäjämäärää.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi markkinoinnin perusasioita kuten markkinoinnin eri kilpailukeinoja, tavoitteita ja päämääriä. Teoriaosuudessa käsitellään myös markkinointisuunnitelman laatimisprosessi ja suunnitelman osa-alueet lähtökohta-analyyseistä markkinoinnin valvontajärjestelmän luomiseen.

Työn toiminnallisessa osassa luodaan markkinointisuunnitelma ammattikorkeakoulujen uudelle liikuntapalvelulle. Aluksi analysoidaan liikuntapalvelun markkinat, asiakkaat ja kilpailijat, minkä jälkeen analysoidaan yrityksen sisäiset tekijät kuten taloudelliset ja henkiset voimavarat. Analyysien jälkeen suoritetaan segmentointi ja asetetaan markkinoinnille tavoitteet ja strategiat.

Kun tavoitteet ovat selvillä, markkinoinnille laaditaan toteutussuunnitelma, jossa käydään läpi suunnitellut toimenpiteet sekä niiden aikataulut ja budjetti. Suunnitelmassa keskitytään pitkälti edullisiin markkinoinnin keinoihin kuten sosiaaliseen mediaan ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin.

Kaikki suunnitellut markkinoinnin toimenpiteet on kerätty markkinoinnin vuosikalenteriin, jonka avulla toimenpiteet ja niiden ajankohdat on helpompi hahmottaa ja markkinointia on helpompi seurata. Kun toimenpidesuunnitelma aikatauluineen on käsitelty, laaditaan markkinoinnille valvontajärjestelmä, jonka tarkoituksena on mitata markkinoinnin toimivuutta ja auttaa liikuntapalvelua kehittämään toimintaansa tulevaisuudessa.

Opinnäytetyön pohdintaosuudessa laaditaan yhteenveto liikuntapalvelun markkinointisuunnitelmasta sekä arvioidaan suunnitelman toimivuutta ja markkinoinnin tavoitteiden täyttymistä. Pohdinnassa käydään läpi myös kirjoittajan opinnäytetyöprosessia ja omaa oppimista prosessin aikana.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste