Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

I like it raw : asiakastutkimus Pure Herolle

Sandberg, Hanna (2015)

Avaa tiedosto
Sandberg_Hanna.pdf (568.9Kt)
Lataukset: 


Sandberg, Hanna
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015120920067
Tiivistelmä
Raakaruoka ja terveelliset elämäntavat ovat tällä hetkellä monien kuluttajien huulilla ja ruuan puhtaus, alkuperä ja terveys ovat asioita joiden merkitys on kasvamassa. Kuluttajat ovat alkaneet ymmärtää muun muassa terveellisen ruoan vaikutuksen omaan hyvinvointiinsa ja monet ovat myös valmiita panostamaan terveyteensä rahallisesti. Tässä opinnäytetyössä tutkitaan ruoanvalintaan vaikuttavia tekijöitä ja selvitetään mitkä tekijät ovat asiakkaan ostopäätöksen takana kun hän ostaa raakaruokaa. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Pure Hero, joka on Turun keskustassa sijaitseva raakaruokaan erikoistunut kahvila. Kahvilan liikeideana on tarjota tuoreista ja puhtaista raaka-aineista valmistettuja terveellisiä ruokatuotteita.

Opinnäytetyössä käsitellään raakaruokaa ja erikoisruokavalioita sekä Suomen ruokatrendejä ja niiden kehittymistä tulevaisuudessa. Työn viitekehyksenä toimii kaksi mallia: Shepherdin ruoanvalintamalli ja Food related lifestyle-malli. Lisäksi työssä käsitellään ruoan merkityksen muuttumista, asenteiden vaikutusta ruoanvalintaan ja ostokäyttäytymiseen liittyviä tekijöitä. Ruoanvalintaan vaikuttavia tekijöitä tutkitaan kyselyn avulla ja vastausten avulla luodaan asiakasprofiili tyypillisestä asiakkaasta, jonka avulla toimeksiantajayritys pystyy markkinoimaan palveluitaan oikealle kohderyhmälle. Shepherdin ruoanvalinta- ja Food related lifestyle mallien pohjalta luotiin kysely, jota jaettiin Pure Heron Facebook-sivulla. Kyselyyn saatiin 333 vastausta, joka oli ilahduttavan suuri määrä pienen kahvilan asiakaskyselyksi.

Kyselyn vastausten perusteella Pure Heron tyypillinen asiakas on 20-29-vuotias työssäkäyvä tai opiskeleva nainen, joka on kiinnostunut ruokatrendeistä. Terveellisyys ja ekologisuus ovat hänelle tärkeimmät arvot, ja ne vaikuttavat voimakkaasti ruokaan liittyvien valintojen taustalla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste