Markkinointiviestinnän kehittäminen : Parturi-kampaamo Nina-Erika
Jantunen, Tuomas (2015)
Jantunen, Tuomas
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121320477
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121320477
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kartoittaa kohdeyrityksen tulevaisuuden mahdollisuuksia menestykseen sekä löytää apukeinoja asiakaskunnan laajentumiseen. Tavoitteena on kartoittaa markkinointia ja mainontaa sekä kehittää ideoita, miten yrityksen toimintaa voisi parantaa kustannustehokkaammaksi markkinointiviestinnän ja markkinoinnin avulla.
Työn tutkimuksellinen osio koostui nykytila-analyyseista ja niiden avaamisesta ongelmakohtien löytämiseksi. Kehittämishankkeen olennaisin osa oli kuitenkin kehitysehdotusten pohtiminen yhdessä toimeksiantajan kanssa. Tietoutta saatiin häneltä niin nykytila-analyyseihin kuin myös kehitysehdotuksiin.
Opinnäytetyön lopputulosta tarkasteltaessa kohdeyrityksessä ja sen toiminnassa ilmeni paljon tarpeita kehitykselle. Markkinoinnin osa-alueilla varsinkin verkkomarkkinointi kaipaa kehitystä. Markkinointisuunnitelman luominen uudelleen suunnitelmallisemmin on myös paikallaan. Analyysit ja kehitysideat toimivat yrittäjälle apuna tulevaisuutta tarkasteltaessa ja suunniteltaessa. Mahdollisuuksia myös jatkotutkimuksille on, jotta voidaan pureutua tarkemmin yksittäisiin ongelmakohtiin.
Työn tutkimuksellinen osio koostui nykytila-analyyseista ja niiden avaamisesta ongelmakohtien löytämiseksi. Kehittämishankkeen olennaisin osa oli kuitenkin kehitysehdotusten pohtiminen yhdessä toimeksiantajan kanssa. Tietoutta saatiin häneltä niin nykytila-analyyseihin kuin myös kehitysehdotuksiin.
Opinnäytetyön lopputulosta tarkasteltaessa kohdeyrityksessä ja sen toiminnassa ilmeni paljon tarpeita kehitykselle. Markkinoinnin osa-alueilla varsinkin verkkomarkkinointi kaipaa kehitystä. Markkinointisuunnitelman luominen uudelleen suunnitelmallisemmin on myös paikallaan. Analyysit ja kehitysideat toimivat yrittäjälle apuna tulevaisuutta tarkasteltaessa ja suunniteltaessa. Mahdollisuuksia myös jatkotutkimuksille on, jotta voidaan pureutua tarkemmin yksittäisiin ongelmakohtiin.