Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Uusasiakashankinnan kehittäminen markkinointisuunnitelman avulla : Case: Tampereen MS-Yhtiöt Oy

Lukkala, Emma (2015)

 
Avaa tiedosto
Emma_Lukkala.pdf (1.379Mt)
Lataukset: 


Lukkala, Emma
Hämeen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015121420603
Tiivistelmä
Markkinointi on yrityksen keino lisätä näkyvyyttä, erottua kilpailijoista ja lisätä liiketoiminnan tuloksellisuutta. Tämän opinnäytetyön aiheena oli markkinointisuunnitelman avulla kehittää yrityksen uusasiakashankintaa. Opinnäytetyö rajattiin metalliteollisuudessa toimivalle yrityksen B2B-markkinoille ja heidän uusasiakashankintaansa. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Tampereen MS-Yhtiöt Oy, joka on pieni metallialalla toimiva mekaanisten osien sopimusvalmistaja.
Metalliteollisuudessa lisääntynyt kilpailu on aikaansaanut yrityksien tarpeen kehittää markkinointia. Kilpailu uusista asiakkaista on yritysmarkkinoilla hyvin hankalaa, sillä asiakkaita ei ole tarjolla samalla lailla kuin kuluttajamarkkinoilla.
Työn tarkoituksena oli kehittää toimeksiantajalle markkinointisuunnitelman avulla sen uusasiakashankintaa. Tavoitteena oli nykyisten asiakkaiden ostoprosessien ja arvotusten perusteella kehittää markkinointisuunnitelma yrityksen uusasiakashankintaa varten.
Teoreettisena viitekehyksenä toimi B2B-markkinointiin, markkinointisuunnitelman tekoon liittyvä lähdekirjallisuus, jota tarkkaillaan ostoprosessien ja asiakassuhteiden kautta. Työssä hyödynnettiin myös yrityksen toimitusjohtajan haastattelua lähteenä.
Työ tehtiin kvantitatiivisena kyselynä sähköisellä kyselylomakkeella, jonka perusjoukon muodosti Tampereen MS-Yhtiöt Oy:n nykyinen asiakasrekisteri. Kyselyyn saatiin 50 vastausta ja vastausprosentiksi muodostui 37,31 prosenttia. Tutkimuksen tuloksista selvisi, että toimeksiantajan toimialalla ostoprosesseihin liittyvät käytänteet ja niihin vaikuttavat tekijät ovat pysyneet samanlaisina jo kauan, mutta uusia muutoksia alalle tuovat mukanaan alalle siirtyvät nuoret tekijät ja kehittyvät markkinoinnin eri keinot.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste