Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Taidekahvila Naulan kävijätutkimus

Lindfors, Tiina (2006)

Avaa tiedosto
Lindfors_Tiina.pdf (275.4Kt)
Lataukset: 


Lindfors, Tiina
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2006
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200810303797
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Taidekahvila Naulan asiakkaiden tyytyväisyyttä ja asiakasprofiilia. Tuloksia hyödyntämällä Naulan omistajat voivat kehittää kahvilansa palveluita ja tarjontaa yhä enemmän asiakkaiden tarpeita vastaaviksi. Kahvilan omistajat vaihtuivat kesällä 2006. Lisäksi uusien omistajien toivomuksesta asiakkailta kysyttiin mielipidettä aukioloajoista ja Naulan mainontakeinoista. Tutkimusmenetelmänä oli kvantitatiivinen lomaketutkimus. Tutkimus tehtiin 30.10.-3.11.2006. Tutkija itse oli paikalla jakamassa ja vastaanottamassa lomakkeita. Lomakkeita jaettiin kaikille asiakkaille ja vastauksia saatiin 135 kappaletta. Tutkimustulosten perusteella Naulan asiakkaat olivat tyytyväisiä kahvilaan ja sen tuotteisiin. Kahvilaa pidettiin yleensä viihtyisänä. Palvelua kehuttiin monisanaisesti. Pieneen kahvilaan ehdotettiin laajennusta. Tuotevalikoima miellettiin useimmiten hyväksi tai erinomaiseksi ja lounaspalvelu oli lähes kaikkien mielestä hyvä. Suolaiseen valikoimaan pyydettiin lisäämään vaihtoehtoja. Esimerkkeinä mainittiin täytetty ruisleipä ja karjalanpiirakka. Myös leivosvalikoiman haluttiin laajenevan. Lounasta pidettiin useimmiten hyvänä. Mausteisempia ruokia pyydettiin lisää. Myös hieman perinteisempiä ja tutumpia keittoja pyydettiin erikoisien lisäksi. Uutuutena tullutta pastaa kehuttiin useissa lomakkeissa. Omistajien ehdotus aukiolojen pidentämisestä joinakin iltoina sai kannatusta varsinkin alle 35-vuotiaiden joukossa. Sen sijaan yli 36-vuotiaat todennäköisemmin eivät käyttäisi Naulaa iltaisin. Vastaajat kertoivat useimmin kuulleensa Naulasta tuttavalta (42 %) tai kahvilan ulkopuolella olevista mainostauluista (38 %). Kun kysyttiin, mitä kautta vastaajat mieluiten kuulisivat kahvilan uutuuksista ja tulevista tapahtumista, mainostaulut (34 %) nousivat jälleen kahden suosituimman joukkoon. Eniten kannatusta kuitenkin sai lehtimainonta paikallislehdessä Kankaanpään Seudussa (48 %). Tyypillisin Naulan asiakas oli kankaanpääläinen nainen. Suurimmat ikäryhmät olivat 15-25-vuotiaat (33 %) ja yli 45-vuotiaat (25 %). Suurin osa vastaajista kertoi käyvänsä Naulassa joka viikko tai joka kuukausi. Tärkeimmät syyt Naulan valinnalle olivat sijainti, suolaiset tarjottavat, ystävien tapaaminen ja viihtyisät tilat. Kuutta ensikertalaista lukuun ottamatta kaikki kyselyyn vastanneet olivat käyneet Naulassa aiemminkin ja myös lähes kaikki aikovat tulla Naulaan uudelleen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste